Gona

Nyårs-lista

Kategori: Allmänt

. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja massor, besökte en annan världsdel (USA) och gjorde en tatuering bland annat.
. Höll du några av dina nyårslöften? Japp, jag tog körkort =)
. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
. Dog någon som stod dig nära? Nope and thank God for that!
. Vilka länder besökte du? Schweiz, Norge, Kosovo, Makedonien, USA och Kroatien.
. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Hmm..neeh tror inte det, men jag strävar alltid efter nya äventyr så det vill jag ha mer utav!
. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 18 augusti
. Vad var din största framgång 2011? Jag lärde känna mig själv mer och andra, insåg så himla mycket grejer med livet! Dessutom följde jag min barndomsdröm och åkte till USA. Sen att allting med flytten dit inte blev som jag tänkt spelar ingen roll. Jag gjorde det iallafall och det är jag så himla lycklig och stolt över!
. Största misstaget? None!
. Har du varit sjuk eller skadat dig? Njaa inte riktigt, den största skadan var väl när jag i början av året råkade klämma mitt finger så jäääkla rejält att den var blå/lila i typ ett halvår haha..
. Bästa köpet? Hmm..ingen aaaning!
. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, nöjen och mat
. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, massor!
. Gjorde någonting dig riktigt ledsen? Ja, vissa vänner man förlorat under året som man trodde skulle hålla livet ut.
. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Näh alltså jag orkar inte skriva ner massa låtar nu haha.
. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!! Jag vet inte om alla känner så men jag känner verkligen att man blir gladare och lyckligare med åren. Måste bero på att man mognar och inser de viktiga sakerna i livet.
. Vad önskar du att du gjort mer? Jobbat! Lol jag chillade alldeles för mycket. (Fett skönt dock hehe..)
. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroade mig mindre!
. Hur tillbringade du julen? Hemma med familjen
. Blev du kär i år? Jag är alltid kär i kärleken! Den är ju så himla fin! Men nej inte i någon specifik person, känner inte att jag har tillräckligt med tid och energi som krävs för ett fungerade förhållande just nu.
. Favoritprogram på TV? Family guy och Simpsons LÄTT!
. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jaaa =)
. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Jag firade med mina närmsta i en väns lya med musik, spel, massa alkohol och maaaaassa massa skratt. Underbar kväll!
. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Fleeer resor hihi
. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Ingen speciell, jag har väl för det mesta bara tagit vad jag kunnat hitta i garderoben. Det vikigaste jag vet när det gäller kläder och stilar är att vara bekväääm! (OBS. Gäller ej skor..lol)
. Vad fick dig att må bra? Min familj, mina vänner och mitt sätt att se på livet.
. Vem saknade du? Min familj (vi var ganska utspridda över världen det här året)
. De bästa nya människorna du träffade? Min första tanke var alla underbart trevliga människor jag träffade i USA, men sen kanske frågan mer menas på så sätt att man lärt känna människor som man har kvar i sitt liv och det har jag tyvärr inte! Har nog inte träffat på några nya människor som jag fastnat för. Jag har väldigt svårt för att släppa in nya människor i mitt liv.
. Hur skulle du summera detta år? Det har absolut vart det bästa året i mitt liv! Jag har (tyvärr maybe) lärt mig att hålla tillbaka lite när det gäller vänner. Inte låta folk utnyttja min omtänksamhet och generösitet! Jag har blivit min egen bästa vän. Jag har lärt mig bli så mycket positivare och vilken sits jag än finner mig själv i så har jag alltid i bakhuvudet hur underbart livet faktist är. Jag har blivit så mycket starkare som person. Jag är riktigt stolt över den person jag är idag. Ops, får man säga så i Sverige? Lol whatever.


Me in L.A 2011

PS. Vill ge ett speciellt TACK till min kära syster och bästa vän för allting! För att du alltid trott på mig och stöttat mig. För att du stått vid min sida när ingen annan gjorde det. För att du alltid uppmuntrar mig till att följa mitt hjärta. För att du aldrig dömmer mig. För att du alltid förstår exakt vad jag menar. För att du älskar mig för den jag är. För att du alltid ger dom bästa råden. Och inte bara för att du är min syster men du är verkligen den bästa människan jag vet på hela jorden. Och den absolut bästaste vännen man kan ha. Tänk då vilken jävla tur jag har som fick dig som SYSTER!! Oh ingen förstår nog hur lycklig det gör mig.
Tusen tack för ett underbar år fyllt med galet roliga minnen! Och Gud vet att det ska bli sååååååå många många fler! I love you to death my beautiful sis! =)


Kommentarer

  • Alba säger:

    Oh min Gonqe jag älskar dig!! Jag är tacksam att JAG har DIG!! Du e min lillsyrra men ja ser upp till dig, du är en så stark ung kvinna med ett hjärta av guld! Tack att du finns o ja ser framemot våra framtida äventyr:DD Te dua motra jem ma e mira nbot<3<3<3

    2012-01-20 | 01:05:24

Kommentera inlägget här: