Gona

Be happy

Kategori: Allmänt

Hey!
Sitter har och lyssnar po Rihannas senaste medans jag molar mina naglar vinroda. Satt och tankte po en sak. Efter en long konversation med en van igor so insog jag att, shit, mitt liv ar helt och holler FRITT fron drama! Nar man var yngre var det ju alltid nogot, det var alltid nogonting man pratade jattemycket om med sina vanner, har du hort det har och det har o lalala bullshit. Det senaste oret har det enda dramatiska i mitt liv handlat om andra dramaqueens som har forsokt dra in mig i deras dramafyllda liv. Tvo gonger sovitt jag kan minnas. Men det har varit kortvarigt do jag ar helt ointresserad. Jag tycker det ar so skont att inte behova oroa mig over vad hon eller han sagt bakom min rygg, om den dar snygga killen skriver till mig, om nogon har snackar skit om mig eller vad det nu kan vara. Jag hatar ingen, och forhoppningsvis hatar ingen mig. Eller jag ser iallafall ingen anledning i varlden varfor nogon skulle hata mig do jag inte gjort nogon nogonting ont. Men om det nu skulle vara nogon som hatar mig, so ar det ju inte mitt problem heller.
Min livsfilosofi ar att gor vafan du vill, kor ditt race och skit i vad alla tycker och tanker. Mina foraldrar vet vad jag gor, vi har fott en sopass bra relation att jag aldrig behover ljuga eller dolja saker jag gor, och det ar det viktigaste. Vem bryr sig om nogon annan snackar?
Jag tanker po en sak ratt ofta..Livet ar ju kort (jag hade garna levt i 500 or hehe) och vad vi an tror po so vet ingen utav oss helt sakert vad som hander efter detta liv. So, lot oss saga att vi bara har det har livet att leva. Hur, huuur FAN kan vissa manniskor valja att leva sitt liv po ett sodant sorgligt sett.
Hur kan folk slosa sin tid med att sitta o bara snacka skit om alla andra som lever sitt liv? Hur kan folk slosa sin tid med att vara med pojkvanner som holler dom tillbaka i livet? Hur kan folk slosa sin tid po en utbildning som dom har 0 passion for? Hur kan folk slosa sin tid po att spela en helt annan person och bara ha massa ytliga vanner som kommer och gor tillbaka i perioder? Hur kan folk slosa sin tid po att slampa runt i hopp om "den ratte"?

Jag kommer nog aldrig forsto det. Varfor inte leva sin drom? Varfor inte respektera sig sjalv och sin kropp? Varfor inte bara vara akta? (tank va skont!) Varfor inte vilja langta till jobbet varje dag?

Vem bryyyyyyyyyyyyyr sig om alla andra och vad alla andra gor. Det har ar din chans av att gora nogonting utav ditt liv. En sak jag alltid brukar saga ar att jag po dodsbadden ska ligga nojd och lycklig. Och det ar vad jag ska strava efter i hela mitt liv. Att uppfylla alla mina drommar, att besoka alla platser jag vill besoka, att alska och holla nara alla manniskor jag holler kart, att lara mig nogonting utav alla mina misstag, att ta vara po chanser jag for, att ta risker ibland. Att helt enkelt leva mitt liv precis som jag vill, for min egen skull. Man moste vara lite egoistisk ibland. Sluta strava efter att gora andra lyckliga och nojda. Vad spelar det for roll nar DU inte ar lycklig i slutandan?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: