Gona

Läsarfråga

Kategori: Allmänt

Senast jag hade frågestund så missade jag några frågor som kom i efterhand på mailen..Tänkte ta några stycken nu men eftersom det första svaret blev så jäkla långt så tar jag resten av frågorna en annan gång =)
Kan inte du berätta vad du föredrar för killar, utseendemässigt och personlighet? Hur är DU i ett förhållande? Dröm och mardröms-förhållandet? Vad kan du ge för tips och råd till dom som är i ett trassligt förhållande just nu?
Kram, din blogg rockar fett!
SVAR:
Hej Jakob! Först och främst, tack såå mycket, va roligt med manliga läsare =))
Jo visst kan jag det. Vi börjar med utseendemässigt då..jag har alltid föredratt "babyface med manliga drag" som jag alltid brukar kalla det hehe..Jag menar alltså att jag gillar helrakade ansikten som ser unga ut men har ändå ett markerat ansikte, med manliga drag. LÅNGAA killar gillar jag. Attraheras inte alls av korta killar tyvärr. Normal kroppsbyggnad. Ingen spinkis men inte heller nån överdriven biff utan vältränad helt enkelt. Breda axlar please, det är så sexigt! Sen hårfärg och ögonfärg spelar mig verkligen ingen roll! Fast jag tycker sällan ljusblonda killar är speciellt snygga..inte mellanösternkillar för den delen heller (no offence peeps).
Utseendet är inte allt för mig, men om jag säger att jag inte bryr mig om det alls så ljuger jag, jag vill vara attraherad av min pojkvän. Som jag alltid brukar säga (HAHA) jag vill vakna vid hans sida varje morgon och tänka "fyfan va han är sexig" hehehe...
Vidare till personligheten då, nummer 1 är HUMOR, han mååste kunna få mig att skratta..mycket! Sen gillar jag killar som är ärliga och raka på sak. Säger exakt vad dom menar och är inte rädd för att säga vad han tycker och känner. Han ska kunna argumentera (konflikträdda människor är verkligen inte min grej) haha..Sen gillar jag snälla och omtänksamma killar. Jag vill kunna känna mig trygg med honom. Spontan får han mer än gääärna vara!! Trogen behöver jag väl inte ens nämna? Det ser jag som en självklarthet.
Ja det va nog det..min lååånga lista på den perfekte killen hehe..
Hur jag är i ett förhållande? Hmm..alltså jag vet inte, mina vänner säger oftast att jag kommer va killen i förhållandet hahaha..Nä men skämtåsido, jag kan nog missuppfattas ibland. Jag tycker att det är viktigt att ge varandra space i ett förhållande men det kan ibland ses som att jag inte bryr mig. Men jag är inte speciellt svartsjuk helt enkelt och jag ser verkligen ingen anledning till o ringa/smsa sin pojkvän flera gånger när han är med sina vänner. Jag tycker att man behöver träffa andra människor ibland så att man kan längta hem till sin partner. Det blir inte roligt till slut om man är med varandra 24/7! Men jag tycker såklart ändå att det är viktigt att vi ska kunna göra allt ihop, festa, fika, shoppa o allt sånt där som man gör med sina vänner också..
Min framtide pojkvän kan även förvänta sig att jag kommer dra med honom på en jäkla massa resor. Då har jag äntligen någon som inte kan säga nej till mig haha (a)..
Sen är jag väl ganska dominant..jag erkänner!! Envis som FAN är jag också hehe..Jag gillar inte att bli behandlad som "ömtålig och sårbar" eller fan vet inte hur jag ska förklara det där men..Jag vet att många tjejer gillar att killar ska va gullgulliga sådär o snacka en massa gojja men jag faller inte för sånt. Jag har växt upp med brutalt ärliga bröder och killkompisar så jag vet what's goin on in the guys brains när de säger vissa saker som dom säger haha..Meeeen det betyder inte att han inte ska vara romantisk såklart! Jag älskar romantik och överraskningar hihi.
Drömförhållandet är ju ganska enkelt, en kille som jag precis beskrev här. Vi älskar varan och är lyckliga med varan! Vi kommer överens med varandras familj/vänner och pricken äver i:et vorre väl om våra familjer och vänner trivdes ihop också! Vi ska ha det bra ekonomiskt och drar iväg utomlands flera gånger om året och bara lever livet. Upptäcker massa hörn i världen. Festar i Miami ena månaden och äter bananer i Afrika nästa hehe.
Ja men typ sådär =)
Mardrömsförhållandet uhh..det skulle va om jag var tillsammans med nån kriminell gangsterkille från Angered. Vi bor tillsammans i en etta i Hjällbo. Jag lever under honom och jag får stryk ibland, för att han måste få ut sina aggressioner på nån ju? Han behandlar mig som sin slav och jag har ingenting och säga till om. Han hänger med sina vänner medans jag jobbar ihjäl mig för att betala vår hyra. Jag får gå ut och fika ibland med mina vänner, men bara tjejkompisar såklart!!! Festa får jag bara göra med min syster. Medans han är ute och festar varje helg med sin liga. HAHAHA I could go on forever med min vilda fantasi så det får räcka där. Det var bad enough.
Tips och råd till de som har det trassligt i ett förhållande...det beror ju på vad det är för problem också. Men om det är svartsjuka, som brukar vara det vanligaste, så let gooo of it, han/hon är med DIG och inte den där snygga tjejen/killen. Han valde dig för en anledning. Kommunicera istället för att hålla på och bråka i onödan. Och går inte era problem att lösa så lämna det och GÅ VIDARE. Det finns fler fiskar i sjön mina vänner. YOU WILL GET OVER IT! Sluta lipa att det var eran livs kärlek, för livet går fan v.i.d.a.r.e!!!!!!

Kommentarer

  • Mami säger:

    Gonqe jag är så stolt över dig! Det här är min flicka, stark, kärleksfull, beautiful allt som en tjej ska ha. Du är perfekt min dotter, du är en drömtjej helt enkelt. Jag undrar bara vem som ska ha den stoooooooooooora turen att ha dig som fru hahaha..te dua shum qika jem

    2011-03-12 | 21:13:39
  • patricia säger:

    HAHAHAHAAH din mardröm är exakt som min hahahaahahah! fyfan vad söt du är!

    2011-03-13 | 13:59:42
  • Itman säger:

    Heeeelt rätt mome!! Love u gon

    2011-03-14 | 01:48:08
  • ludee säger:

    jag håller med din mamma gona:D även om ja inte känner dig tycker jag du visar din personlighet på ett bra sätt i bloggen:)! du är verkligen perfekt och det är inte bara jag som verkar tycka det, din mami oxå haha:D pusss:D

    2011-03-15 | 18:53:47
  • GONA säger:

    SV Mami: Världens bästa mamma, tack så mycket! Te dua mas shumti nbot!!!



    Patricia: Hahahaha ushh hemskt o ha dt så ju haha :p taaaack va gullig du är!! kram!



    Itman: I love you my best friend!! <3



    Ludee: Åh gud va du är söt, faliminderit shum shum shuum! Älskar dina kommentarer, dom värmer alltid lika mycket..PUSS!!

    2011-03-23 | 17:36:45
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: