Gona

Glädjetårar

Kategori: Allmänt

Får ni också glädjetårar ibland sådär plötsligt när ni tänker på allting ni har o vara glada över i erat liv?
Det får jag! Ibland när jag tittar på bilder eller läser texter om min familj eller närmsta vänner.
Älskar dom så mycket att det gör ont. Aldrig förstått mig på hur man kan älska någon så mycket att det gör ont, men nu förstår jag precis.
Ni vet sånna personer i ditt liv som gör livet värt att leva? Jag säger inte att jag lägger mig ner o dör ensam men ibland, när man mår skit, så krävs det någonting som gör att man vill vakna upp på morgonen och det är dom.
Jag älskar min familj, min kärlek för dom går inte ens att sätta i text. Mina närmsta vänner är dom som gör vardagen lättare för mig, som gör allting här i livet tio gånger roligare och för det älskar jag dom.
Åhhh I'm having one of my legendary Spread-Love-day haha...
I'm yours forever my beloved family and friendsssss =)

Kommentarer

  • urfan säger:

    va kul för dig gona! önskar ja hade en familj som din..

    har en bror, en äldre, som inte ens släppte in mig i sitt hus när ja stack hemifrån, han hade låtit mig sova på gatan tydligen..

    Mina föräldrar är cp skadade, ja har tagit hand om min pappas affär i 1 vecka medans han o mamma var bortresta, till barcelona, samtidigt som ja pluggat dag in o ut i 2 veckor (hade 7 prov på 1 vecka nu innan lovet) o de e naturämnen så du kan förstå att de va jobbigt, speciellt nu sista året så jävla stressigt.

    Har vart ute 2 ggr under hela lovet, 1 gng i måndags på alla hjärtans dag o min o min pojkväns 1 års dag , till kl 1 på morgonen. och sen hemma två dagar i streck, (jobbar resten av dagarna fram till söndag) o idag gick ja ut knappt 1 timma, hem till min pojkvän, som dem känner, dem har träffat hans familj och allting, ändå hotar dem med att ja måste va hemma inom 30 min annars si o så. Dem köpte en bil till mig, en liten peugeot, och varje gång jag gör något hotar dem med att sälja bilen eller ta nycklarna.. liksom seriöst, gör man något eller ger man något till en person, ska man inte göra så varje gång de händer något. är 19 år, o dem har gjort livet så jävla surt för mig senaste 1½ åren , att jag bara längtat tills ja tar studenten för att ja får flytta hemifrån då. (får inte så länge ja går i gymnasiet) ..

    för tillfället, bryr ja mig inte mer när dem skriker o gapar i mitt ansikte varje gång minsta lilla sak händer, eller hur dem behandlar mig som skit o säger va dem vill till mig o behandlar mig som en slav här hemma, som att jag inte förtjänar lite respekt eller har någon värdighet för ja är "endast" 19 år (dem tror att ja tror att ja är sååå stor o vuxen för ja är 19, men de e inte så, de enda ja vill är att bli behandlad med respekt, ger man respekt får man respekt) har försökt ha respekt, för att dem trots allt är mina föräldrar o äldre, men nej, det funkar ej, blir som en slav (gör det, det, det hämta de o de) som att jag inte har egna saker o göra? har inget emot med att hjälpa dem, men tänker inte göra deras skitjobb för det liksom, ber inte dem göra mitt skit jobb.. såfort något händer skrika, puttas, ta ifrån mig bilnycklar osv osv, sen låtsas som ingenting efter några dagar?.. funkar ej så mer.. men vad ja än säger/gör går det inte in i deras huven, så varje gång dem gör något, tänker ja bara "x månader kvar, x månader kvar" o de har som sagt vart en nedräkning från 20 månader tills nu, 4 månader, o efter dessa 4 månader, kommer ja stå på mina egna ben, aldrig be om ett enda öre (inte för att ja gör de nu heller, jobbar själv, lagar min egna mat, tvättar mina kläder, städar mitt egna rum, köper mina egna kläder, betalar min egna bensin) o varje lov ja får, eller mellan terminerna, kommer ja verkligen inte åka hem eller bo hos dem, pga hur dem vart mot mig under tiden ja bott hemma.. ibland tänker jag att de kanske e jag som är dålig dotter, att ja borde ha mer respekt, lyssna mer, lyda mer, men när ja gör de behandlar dom mig utan respekt, som att ja inte har ngn värdighet eller vill höra ett tack eller att dem uppskattar när man gör något från dem istället som att prata som att det vore min plikt, och istället för att också vara respektfulla mot mig, blir dem värre..

    ville bara dela med mig, eftersom ja just nu sitter med ett äckligt sår som ja precis fick av min kära mor när ja kom hem efter att vart ute 1 timma o inte heller ute, hemma hos min pojkvän sen 1 år tillbaka, o ja läste hur lyckligt lottad du var med en så underbar stor o varm familj :)

    2011-02-16 | 23:20:13
  • GONA säger:

    SV: Åh jag vill bara ge dig en kram! Jag vet att du inte skrev detta för att man ska tycka synd om dig och det är inte heller så jag menar det utan mer att du verkar helt enkelt behöva en kram just nu.

    Jag kan inte säga att jag vet exakt hur du känner för då ljuger jag men jag förstår! Det måste vara skitjobbigt men jag tror verkligen att när du eventuellt flyttar ut så kommer din relation förbättras till din familj. Jag vet själv med min egen familj. Jag tyckte det var så jobbigt när jag fortarande ansågs vara "liten" fastän jag hade fyllt 18, då tjaffsade jag ofta med mina föräldrar, men med tiden (& avståndet) har vår relation ändrats så mycket, nu tjaffsar vi aldrig och det är så skönt.

    Eftersom du inte kan flytta ut nu så finns det inte så mycket du kan göra egentligen än att hålla ut. Men om du behöver någon att prata med så kan du alltid maila mig! (du kan få min privata mail om du vill) Jag vet att det kan vara skönt att bara få prata ut ibland.

    Och jag tror absolut inte att du är en "dålig" dotter, o ja säger inte heller att du har "dåliga" föräldrar eftersom jag inte känner dom men du verkar göra mer än ditt bästa för dom och om det inte är nog så kan du inte slita isär dig själv.

    Och även fast jag läser om all skit du går igenom så syns det i din text att du inte är typen som kommer sitta hemma och tycka synd om dig själv utan jag gillar verkligen att du är fokuserad på dina mål, att du vill vara självständig och ta hand om dig själv. Du är grym, glöm inte det. Och glöm inte att bara fokusera på dina mål i livet. TÄNK hela tiden att bättre tider kommer, för då blir vardagen snäppet lättare att ta sig igenom. Stor kram på dig, och glöm inte, du får gärna maila om du behöver prata! ♥♥

    2011-02-17 | 16:21:42
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Liridona säger:

    Gona du är sååå fin och underbar <3 Gillar din blogg grovt mycket =)

    2011-02-17 | 17:37:25
  • GONA säger:

    SV Liridona: Åhh va söt du är!! tack så mycket ooj Liridoon haha =)♥

    2011-02-17 | 18:04:34
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • urfan säger:

    tack gonis va underbart söt du är! gillar inte att diskutera saker jag inte bryr mig om, blir bara irriterad, har så mycket mycket värre problem än detta att jag helt ärligt inte bryr mig ngt mer om det här haha.. fick ett sms från min mamma om hur dålig dotter ja är o att hon inte har en dotter mer o att ja inte ska kalla henne för mamma, skrattade bara när ja läste det.

    men en fråga bara, va menar du med att när du var borta från din familj?

    ps, såg att du rökte på senaste bilden du la upp, hur länge har du rökt? rökte sj ett tag då ja va mindre men slutade med det, sen när alla problem började i höstas började ja röka, sen fick min pojkvän mig att sluta (han röker själv, så varje gng vi hade sånna djupa samtal o han rökte fick ja också en cigg) så nu har ja själv börjat röka igen.. är inte beroende och kommer sluta, bara att i väldigt stressiga tider får det mig att må bättre..

    2011-02-24 | 23:07:50
  • urfan säger:

    glömde; <3<3 ;) hahahaha :D

    2011-02-24 | 23:09:14
  • GONA säger:

    SV: Ingen fara!! aa jo jag förstår, är precis likadan själv.

    Fan va ledsen jag blir när jag läser =( det är synd att vissa ska behöva ha det såhär. Men jag måste erkänna att jag blir fascinerad av hur stark du är som istället för o gräva ner dig i skiten och sjunka till botten så skrattar du bara, det säger mycket om din karaktär, så jävla coolt! önskar jag kunde va lite mer sån ibland.

    jag menade att jag inte bott med min familj på ett tag nu, efter sommarn så var jag ju ifrån alla eftersom jag var bortrest i Kosovo i några månader medans dom var i Schweiz och nu har dom ju flyttat dit och jag bor här (ville inte flytta), så det var det jag menade :P

    ja fan, jag har rökt hiiimla länge, dom senaste åren har det blivit mer regelbundet men innan dess var det mer sällan..Lyckos dig som kan sluta så lätt! Jag trodde aldrig att jag var beroende och att jag kunde sluta hur lätt som helst men det var inte så enkelt insåg jag haha.. mina föräldrar predikar varje dag om allt dåligt som orsakars av rökning så jag känner att jag vill sluta för deras skull också men mest för att jag själv såååå gärna vill sluta, det är ju så äckligt med rökning men vafaaan..haha..kraaaam <3<3

    2011-02-25 | 12:18:39
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • urfan säger:

    hahaha jag är inte så stark som du tror.. tvärtom, är faktist den som gråter mest och mår dåligt över små saker, fast det beror på.. mår aldrig dåligt när ngn vän gör ngt, och har aldrig haft svårt att släppa en vän ut ur mitt liv, och när det kommer till familj har jag blivit immun mot dem senaste året, men när det kommer till min pojkvän,vet att de låter löjligt att man är såhär för sin kille men inte vänner eller familj, men helt ärligt är han min familj o min bästa vän .. han har funnits när ingen fanns och han har gjort så otroligt mycket för mig, så när det kommer till honom är jag hur svag som helst.. idag börja ja gråta medans vi satt i bilen bara för ja hörde våran låt (eft vi gjort slut nu i några månader) och när vi pratade i tel i måndags o han sa att han gått vidare och att det är svårt för han med för han älskar mig och massa sånt, blev ja helt kallsvettig yr spydde o svimma.. efter vi lagt på då.. haha. känns bara som jag levt i min drömvärld för länge o ja borde vakna upp o se hur det ligger till, det går inte bra i ngn aspekt av livet, inte me kärleken inte framtiden / skolan, inte familj.. tar varje dag som den kmr försöker bara fokusera på skolan just nu .. :/

    va skönt att bo själv :) haha fast de kanske inte du tycker =) förstår att det är svårt att sluta röka, försöker alltid få honom att sluta röka, men har du testat att varje gng du blir rök sugen tex äta ngt jätte surt eller typ salt lakrits? de funkade för mig förut HAHA låter konstigt men de va så .. <3

    2011-02-25 | 18:42:29
  • GONA säger:

    SV: Åhhh jag känner med dig så mycket! Du verkar så tuff och stark på utsidan men inuti är du så sårbar och jag har varit exaaakt så. Jag fick mig själv o se så stark o så glad ut fastän jag mådde skit inombords men ingen visste om det. Det är oftast sånna som vi som gråter mest. Men jag har lärt mig att i slutändan är det bäst så!! Nu känner jag mig stark och glad påriktigt både ut och in, fastän man har sina dåliga dagar. Man behöver inte bli känslig med alla, ibland är det bra o ha det innuti sig, men med risk för att man en dag bara spricker såklart. Man får bara hoppas att allting blir bra tills den dagen kommer.

    Jag tycker inte det låter löjligt alls att du känner så, med tanke på allt du berättat så har jag full förståelse för att det, att du känner att du har bara honom.

    Men tänk såhär, ditt liv har inte ens börjat än! Det här du går igenom idag kommer göra dig så jääävla stark i framtiden!! Du gör helt rätt i att bara fokusera på skolan nu, fortsätt så!! Snart tar du studenten och sen kan du göra precis va du vill. Låt ingen bestämma över dig och gör precis va du vill, för du sa att du får flytta när du är 18, GÖR DET och lev ditt liv precis som du vill leva det. Tänk på att du är ung och har hela livet framför dig, du KOMMER att bli lycklig och du kommer att få leva i din drömvärld, varför inte? Du har alla möjligheter!! Jag tror på dig fastän jag inte ens känner dig! Som jag sa innan, jag får en känsla av att du inte verkar vara en person som bara låter livet passera framför dina ögon sådär.



    Njaa, trodde att det skulle va skönt från början men det är sjukt tomt och tråkigt faktist =( haha..fast visst är det skönt ibland också..

    Jasså! Shit det har jag inte testat, får fan göra det haha! Tack för tipset! Kraaam <3



    2011-03-06 | 23:49:09
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    www.cityheels.blogg , en blogg du kanske kan följa framöver! Ha en toppen dag :)

    2011-03-07 | 11:19:15

Kommentera inlägget här: