Gona

-

Kategori: Allmänt

Idag vill jag bara rymma. Springa iväg så långt det går. Jag vill slippa alla dessa ytliga vänner. Jag vill inte veta vad alla mina facebook-vänner har för sig. Jag vill inte bara se allting på TV. Eller fantisera om att man hade miljader och vad man skulle gjort..
Jag vill bort från de nya tiderna. Vill ha det som förr. Fan va jag älskade förr.
Allting var så enkelt då..Nu när man växer upp så har man så mycket press på sig, så mycket ansvar, så mycket stress. Det är det jag hatar mest med att växa upp, den press som sätts på dig, utav ALLA i din omgivning. Säkert inte ens medvetet från deras sida men det tar död på en.
Jag orkar inte med det. Pressen får mig att tappa fokus från mina mål.
Jag måste inse att det är OKEJ att misslyckas, det är OKEJ att välja fel, det är OKEJ att inte göra allting perfekt, det är OKEJ om du inte kan göra alla runt om dig nödja.
Idag önska jag inget mer än och ha min kära familj hemma. Nu för tiden blir jag arg när jag hör folk som vill flytta hemifrån. Det är INTE så kul som ni tror. Absolut inte. Det är rent utav skittråkigt. Spelar ingen roll om du har vänner över varje dag. Man tröttnar till slut, det blir ändå ensamt..
Har en konstig dag idag, tror det är bara en sån där dag då jag saknar min familj extra mycket. Och det skrämmer mig. Jag ska inte ljuga o säga att det inte gör det. Det skrämmer skiten ur mig. För nu är jag visserligen några timmar ifrån med flyg men sen när jag flyttar till USA är det inte riktigt samma sak. Åh va jobbigt allting ska va.
Hursomhelst, ta hand om er därute, ta hand om era nära och kära. Sluta hata, hat har aldrig fört någonting gott med sig. Älska istället. Vi är alla på samma båt.
Love you all ♥

Kommentarer

  • ilaf säger:

    Nu har det hela löst sig ( syftar på ditt inlägg över) men jag förstår dig!



    Dagar som den du hade ( i dett inlägg) är bra. det låter sjukt men tro mig det är jätte bra att ha såna dagar och känna så! För då upskattar man det " bra" i livet. Det är synd att det ska gå till den gränsen att man mår skit.



    Det viktigaste är att du får andas.... sen öppna ögonen och inse att du faktiskt har hur underbara mäniskor som helst runt omkring dig! Det kommer alltid finnas falska och elaka människor, men det är livet och det är då dina äkta vänner och familjen kommer betyda som mest. För det är dom som du kommer ha kvar resten av ditt liv.



    Enligt mig är familjen mitt allt! Jag har panik över högskolan och tanken av att jag kanske kommer lämna mamma, pappa och syster! Nää det funkar inte i min värld! De är dom som gör mig hel!

    2011-02-09 | 21:05:52
    Bloggadress: http://ilaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här: