Gona

My daily makeup..

Kategori: Allmänt

Tänkte visa i bilder vilket smink o grajor jag använder..(går inte att vända alla bilder av någon konstig anledning)


Börjar med Clinique's hudkräm och ögonkräm för ung hy..


..sen använder jag Make up store's concealer som jag tycker är bäst. Använder den under ögonen där huden är lite mörkare.. (den lite smått gröna sidan är för att täcka röda partier så som finnar o liknande, den hudfärgade delen är för att täcka mörka ringar osv och den lite småröda färgen är till för att blanda me dom andra för o få till rätt nyans)


..
ibland, när jag inte glömmer, så blir dt lite av Make up store's rouge (fresh rose), tycker det är viktigt att inte överdriva med rouge!!


..när jag har lust att piffa upp mig lite extra så använder jag Isadoras vattenfasta eyeliner :)


Sen blir det Isadoras mascara (Mascara flashy curl) som är skiiiitbra!


Avslutar alltid med att 'kamma' ögonbrynen på plats haha..Använder mig av en gammal mascara-borste som jag tvättat rent!

Detta är då min vanliga vardagssminkning..om ni vill så kan jag lägga upp festsminkning någon dag också! :)
Pusshej

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ska alla ni fyra närmaste vänner gå på balen?

    2010-05-10 | 18:44:42
  • GONA säger:

    SV Anonym: Nä inte allihopp, bara jag, Itman och Nina. Och så en av våra killkompisar Moe, som jag nämner ganska ofta på bloggen :)

    2010-05-10 | 18:58:15
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    aha så mirna och shabbu ska inte gå? umgås inte du med mirna längre?

    2010-05-11 | 00:41:27
  • GONA säger:

    SV Anonym: Jo fast dom ska på sin egen bal. Itman skippar sin bal (för hon gillar inte sin skola) så det är därför hon kommer på våran ist :)

    2010-05-11 | 01:36:42
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    va kul för er. när är deras bal? umgås du inte me mirna?

    2010-05-11 | 08:02:02
  • GONA säger:

    SV Anonym: Jo :), 1 juni är det nog!

    2010-05-11 | 22:04:03
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    kan du inte lägga upp fest-sminkning, o hur du får dina ögon så kattiga me en mörk sotig ögonskugga? använder du ingen foundation?

    2010-06-12 | 14:17:50
  • GONA säger:

    SV Anonym: Jo det kan jag göra så fort jag får tid! Hmm asså ja bara drar ut på skuggan längst ögonlocken typ..kan visa på bild! Och nej jag använder inte foundation, dt blir så fult på mig med foundation haha så jag skippar det. Puss

    2010-06-12 | 16:25:58
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: