Gona

För eller emot sex före äktenskap?

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag fick jag en kommentar av Djellza:

Hej :)
Håller på med ett final-projekt i ämnet religion. Skulle du, som alban, kunna tala om dina åsikter om du är för eller emot sex före äktenskapet - både när det gäller generellt och när det gäller DIG som muslim!
Hoppas du kan svara i ett inlägg, skulle hjälpt mig jättemycket.
KRAM! :)

Så jag tänkte att vi kunde hjälpa henne med detta! Djellza jag vet inte om du behöver fler åsikter för isåfall tänkte jag att kanske andra albanskor kan skriva sina åsikter kring detta i kommentarsfältet?

Först och främst så kanske jag ska förklara att jag inte är muslim. Eller asså jag gör ingenting som en muslim bör göra, jag vet inte mycket om islam och jag har inte läst koranen och därför tycker jag att det är respektlöst mot religionen islam och mot alla muslimer att gå runt och kalla mig själv för muslim.
Jag har ingen religion, ännu. Jag tror bara på Gud. Jag vill istället läsa in mig mer i varje religion när jag blir äldre och då kanske jag bestämmer mig för någon av alla religioner. Eller så bestämmer jag att fortsätta vara "religions-lös" och bara tro på Gud :)
Och innan jag får massa tjöt om att "men du brukar ju fira de muslimska högtiderna o blablabla" så säger jag såhär, min SLÄKT är muslimer, vi är ett muslimskt folk, så min familj har alltid firat dom muslimska högtiderna.

Men iallafall, till ämnet då.
Jag är för sex före äktenskap. Varför? För att jag tycker det är upp till var och en att bestämma när de vill ha sex. Jag tycker inte man ska sätta ett "förbud" lr likom sådan begränsning. Jag tycker såklart inte att man ska (ursäkta språket) "knulla runt" heller. Men om man känner sig redo och är tillsammans med någon man älskar, litar på och är trygg med så förstår jag inte varför man ska behöva vänta tills man är gift. All respekt för er som är emot det men jag tycker faktist det är löjligt. Det är sex förfan, inte så att du ska gå skjuta någon. Sex är både naturligt och mänskligt så varför ska det va så himla tabu för?
Så yepp, jag tycker det är upp till var och en helt enkelt :)

Hoppas jag var till någon hjälp nu Djellza och lycka till!!!
Kram!



VAD HAR NI ANDRA ALBANSKOR FÖR ÅSIKTER KRING DETTA? NI FÅR GÄRNA VARA ANONYMA OM NI VILL DET =)

Kommentarer

  • Djellza säger:

    Åh, vad snabbt du svarade! :)

    TUSEN TACK!

    Får hoppas att fler människor bidrar till denna diskussion i kommentarsfältet.

    Kram på dig Gona! :)

    2010-06-12 | 20:40:56
  • Mirna säger:

    Agnostiker kanske är något som passar dig :D Eller inte hahah

    2010-06-13 | 10:12:55
  • Ludee säger:

    bra kommentar, gona, håller med dig! jag tycker oxå det är upp till var och en, det är inte så att om ngn har sex att det skadar ngn annan så det är ens eget val. Lycka till med studien !:)

    2010-06-13 | 10:20:07
  • GONA säger:

    SV Mirna: hahaha aa ellerhur..nä men näääästan fkt :p lite grejer som skiljer åt ba haha

    2010-06-16 | 14:23:53
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: