Gona

Jag vill..

Kategori: Schweiz sommar/höst 2010

Jag vill klättra i grottor i Thailand. Jag vill åka runt i en träbåt i Venedig. Jag vill dricka vin och äta baguette i Paris. Jag vill promenera längst gatorna i Moskva i finfin päls. Jag vill springa för mitt liv i Afrikas djungel. Jag vill tälta vid safarin och känna hur mitt hjärta nästan går upp till halsen av rädsla när vi hör konstiga ljud utanför. Jag vill festa i L.A's fräschaste clubbar. Jag vill till Jamacia och testa på hippe-livet. Jag vill till Australien och lära mig surfa. Jag vill lära mig spela gitarr. Jag vill till Tokyo och köpa massa coola prylar. Jag vill till länderna i mellanöstern och äta massa god mat. Jag vill till Kuba och träffa massa nya intressanta människor. Jag vill se fotboll i Brasilien. Jag vill njuta av lyxiga middagar i fina London. Jag vill till Dubai och åka skidor. Jag vill till Maldivierna och bo i en lyxig 'hydda' över havet. Jag vill snorkla bland massa vackra fiskar. Jag vill spendera massa pengar i Bora bora. Jag vill till Ibiza och se alla mina House-idoler spela. Jag vill till Manchester och se Manchester United spela live. Jag hjälpa fattiga människor i världen. Jag vill ha ett fadderbarn, som skickar fina teckningar till mig och skriver söta brev. Jag vill göra skillnad i någons liv. Jag vill lära mig äta med kinesiska pinnar. Jag vill träffa mäktiga människor i denna värld. Jag vill till månen. Jag vill klättra till toppen av Mount Everest. Jag vill bära runt på en resväska med 1 miljon dollar i. Jag vill medverka i en film som visas på bio. Jag vill sova i världens mjukaste vita säng på stranden. Jag vill ha en stjärna döpt efter mig. Jag vill dricka goa drinkar på en terass med utsikt över havet i solnedgången. Jag vill få mamma och pappa att nästan spricka av stolthet. Jag vill föna håret, måla naglarna och läpparna röda, sätta på mig ett par Louboutinis och köra runt i en svart nylackad Escalade Cadillac. Jag vill leka jage på en stor äng ute på landet utanför någon liten by i USA. Jag vill gå på ett pool-party med massa collegekids och dricka bål ur blåa/röda pappersmuggar. Jag vill ligga på bilhuven och titta upp på stjärnorna en natt med någon jag tycker om. Jag vill springa runt i regnet och bli dyngblöt, leé, skratta och känna den högsta grad av lycka. Jag vill rädda en okänd människas liv. Jag vill göra bort mig om och om igen för att efteråt kunna skratta ihjäl mig åt mig själv. Jag vill slå ner kaxig tjej som kallar mig för bitch för att sedan kunna slänga ur mig "Who u calling a bitch now, BITCH!?". Jag vill lära mig massa olika språk. Jag vill skänka en njure till någon av mina nära o kära som behöver den mer. Jag vill åka luftballong. Jag vill hoppa fallskärm. Jag vill till festivaler och bli smutsig, full och ha jävligt roligt. Jag vill prata med människor som har gått igenom massor och ta lärdom av dom och deras erfarenhet. Jag vill hjälpa människor som har det tufft att komma på fötter. Jag vill äta bläckfisk och anka. Jag vill bli lika duktig som min mamma på att laga mat. Jag vill skriva en låt till en känd artist.

Oh va jag vill en massa massa mer. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill uppleva här i världen. Och det mesta kommer jag att få uppleva. Och den tanken gör mig så himla glad och så himla ivrig. Jag längtar tills mitt liv börjar påriktigt!! Jag vet att this isn't it. Jag har inte upplevt en procent av vad jag kommer få uppleva. Får fjärilar i magen nu. Nöjd. Belåten. Livet är egentligen ingenting annat än fantastiskt. Visst finns det elaka människor i vår värld och det finns negativitet som svävar bland dom flesta av oss. Det är det som gör att vi har "dåliga dagar". Vet ni att det finns folk som aldrig har dåliga dagar? Nej jag är inte naiv eller dum. Läs på lite vettja! Det finns människor som uppnår så mycket runt om i världen. Har ni läst om den 82årige mannen som inte ätit eller druckit något på 70 år! Förklara det för mig kära forskare. Jag tror på att det finns övernaturliga krafter. Jag tror på att allting på denna jord är möjligt. Visste ni att om vi kunde använda 100% av våran hjärnkapacitet så skulle vi kunna bota alla slags sjukdomar vi får? Det är helt fantastiskt hur allt fungerar. Livet, människan, världen. Oh. Jag vet precis varför jag stressar och får ont i magen över att jag inte riktigt vet vad jag ska gö till hösten. För att jag vill inte slösa tid på att göra ingenting. Jag vill ut i världen och uppleva, göra någonting nytt. Jag är född för någonting mer än att bo i en lägenhet i Hjällbo. Festa varje helg på avenyn, gå till Nordstan och hänga på Condecco. Det där är, för mig, en loser. Jag har så mycket större mål och planer i livet.

Shoot for the moon.  Even if you miss, you'll land among the stars.

Kommentarer

  • Albina säger:

    "ska man drömma, ska man drömma stort".

    Tack för en rolig blogg!

    2010-09-06 | 02:53:23
  • GONA säger:

    SV Albina: Helt rätt!!!

    Tack själv för din uppmuntrande kommentar! Kram pà dig

    2010-09-18 | 21:42:02
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: