Gona

Jag vill..

Kategori: Allmänt

Jag vill ha värme. Jag vill ha sommar. Jag vill ha korta shorts. Jag vill ha glass. Jag vill bli brun och fin. Jag vill ha sandaler. Jag vill ha snygga partyklänningar till bara ben. Jag vill ha äckligt höga skor. Jag vill ha goa drinkar. Jag vill ha strand. Jag vill ha fina bikinis. Jag vill shoppa. Jag vill ligga och titta på stjärnorna en hel kväll. Jag vill dansa tills fötterna säger stopp. Jag vill ta ett nattdop. Jag vill bli kär. Jag vill hålla hand. Jag vill äta jordgubbar i solen. Jag vill skratta konstant. Jag vill vara med mina älskade. Jag vill göra vilda saker. Jag vill utmana mig själv. Jag vill sitta runt en brasa på stranden och dra roliga skämt. Jag vill spela kort. Jag vill titta ut över havet. Jag vill sitta på ett berg och titta på solnedgången. Jag vill promenera längst stranden. Jag vill bli full som ett as. Jag vill sova i en stor mjuk säng tills jag blir väckt av att solen skiner in. Jag vill köra jage i en utomhuspool. Jag vill spela paintball utomhus. Jag vill hoppa från höga höjder och bota min höjdskräck. Jag vill dofta Ralph Lauren HOT. Jag vill skriva våra namn i sanden. Jag vill läsa en bra bok som får mig att tänka till. Jag vill äta massor med choklad. Jag vill äventyra. Jag vill bryta kontakten med alla onödiga människor runt omkring mig. Jag vill se världen. Jag vill vinna massa pengar. Jag vill ta massa kort. Jag vill fly från internet-världen. Jag vill uttrota alla onda människor. Jag vill skratta åt patetiska människor. Jag vill ha färgglada kläder. Jag vill lyssna på hög musik vart jag än går. Jag vill gå på vilda fester. Jag vill bada i regnet. Jag vill känna vinden mot mitt hår när jag kör en cab i hög fart. Jag vill bära snygga solisar. Jag vill bränna upp allt gammalt skolskit som man inte behöver längre. Jag vill höra fina kärleksdikter. Jag vill skåla för framgång. Jag vill vara med i massa roliga tävlingar. Jag vill gå på konsärer. Jag vill utöka min sko-samling. Jag vill förväxlas med en rockstjärna. Jag vill njuta. Jag vill leva livet.

Helst utav allt vill jag att allt utspelar sig någon annanstans. Inte Sverige. Långt härifrån. L.A kanske?
Det är mycket jag vill men det är sån jag är, jag nöjer mig inte med halv bra. Antingen så har jag det allt eller ingenting alls och vill jag ha någonting så ser jag till o få det.
Trots tragiska händelser på vägen så älskar jag livet något så oerhört. Det är den bästa gåvan man kan få ju. Ett helt liv som du kan leva precis som du vill (om du har tur förstås)..
Vad glad jag blir att jag har sådana fantastiska förutsättningar. Även fast jag klagar på Sverige så är jag ändå himla tacksam, det är ju såklart stor skillnad på hur jag har det nu och hur det hade vart om jag växte upp i Kosovo. Så tacksam är jag allt men jag ska inte ljuga, jag tycker ju att det är förfärligt tråkigt här, känns som att ingenting händer och att ingen riktigt vågar sticka ut och verkligen vara sig själv. Men nu ska vi inte dra alla över en kam, eller in fact så ska vi inte prata om det överhuvudtaget!

Vet ni..dom här dagarna har jag ibland känt att jag skäms. Jag skäms för att jag ler och skrattar. Det känns som att det är FEL, jag får inte vara glad. Det är fel att vara glad. Men jag kan inte rå för det. Alltså ibland är jag riktigt dålig på att uttrycka mig men vad jag menar är att när Nancy lämnade världen, jag har nog aldrig varit så ledsen, arg och frustrerad. Det är det hemskaste som hänt mig. Det har avlidit släkt och folk man känner till innan men aldrig någon så nära, därför tog det här riktigt hårt på mig. MEN det fick mig även att uppskatta livet så himla mycket. Det öppnade upp mina ögon och jag har fått en lite annorlunda syn på världen och livet. Händelsen har vidgat mina vyer så att säga. Det är därför jag kan le och skratta, för att jag vet att vi måste ta vara på livet. Det kanske låter klychigt att säga att gud ville ha tillbaka sin ängel osv men jag har en känsla av att det är sant. Alltså att hon hörde hemma där uppe, att vi liksom fick låna henne för ett tag..Det känns bra att tänka så. För när jag skäms över att jag mår bra och är lycklig bara för att jag bodde vara olycklig och längst ner i botten helt hjälplös så tänker jag så. Positivt ni vet. Försöker se det från det ljusa sidan. Jag vet förstås att det egentligen är riktigt svårt och jag är förvånad över mig själv att jag lyckas vända på saker och ting på det här sättet. Men jag är även stolt. Stolt över att jag upptäckt en riktigt bra egenskap hos mig själv.

Det blev en himla massa text men det är just därför jag har min blogg, för att kunna uttrycka mig. Jag vill verkligen tacka för era gulliga och stöttande kommentarer. Även fast dom flesta av er är, för mig, helt okända människor så ska ni veta att det uppskattas väldigt mycket! Ni är bäst ♥


Diggar låten.

Kommentarer

  • Marica säger:

    Fin blogg du har, allt bra? :)

    2010-01-08 | 03:49:44
    Bloggadress: http://maricawedberg.blogg.se/
  • Shab säger:

    Jag vill också.



    Skäms inte, var stolt. Var stolt att du är stark nog att hantera situationen på det sättet. Det är inte många som kan. Spelar ingen roll om folk ser dig le och skratta. Det är DU själv som vet hur du mår, varför du skrattar och är glad istället för att vara ledsen.

    Du vet själv vad du har lärt dig av händelsen. Du har lärt dig att uppskatta livet. Nancy ville inte se någon av oss ledsna, så var stolt Gona. Var stolt.

    Du är starkare än du tror och sluta tänka på vad andra tror och tänker om dig. Du vet bäst själv.

    Puss <3

    2010-01-09 | 00:28:00
  • Shab säger:

    Mycket fint skrivet btw..

    2010-01-09 | 00:28:36
  • sara säger:

    hoppas du fortsätter med bloggen när du är i LA så får man leva lite genom dig när man är fast här hihi ;)

    2010-01-10 | 15:00:37
  • GONA säger:

    SV Marica: Tack så mycket, jodå allt är okej, hur e dt själv då?



    SV Shab: Älskling..tack för den finaste kommentaren jag fått på länge, det värmer verkligen och det känns skönt o höra det från någon annan också, så att det inte blir att jag försöker övertala mig själv att det ska vara så. Jag älskar dig ♥



    SV Sara: Haha ja, men det ska jag verkligen försöka göra! Får bara se om dt blir med en fresh start eller om jag fortsätter på den här bloggen :D kram

    2010-01-13 | 17:33:24
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: