Gona

I never gave anyone a reason to hate me. They just create their own little drama of pure insecurity..

Kategori: Allmänt

VARNING FÖR LÅÅÅNGT INLÄGG!

Egentligen bodde jag skita i detta jag ska ta upp nu eftersom jag vet att allt sånna ointelligenta människor säger SKRIKER avundsjuka. Men eftersom jag är så jäkla trött på alla dessa jävla bönder som ska snacka så mycket skit så tar jag upp det ändå.
Jag är stolt alban, skulle inte vilja ha något annat hemland än det jag har och alla som känner mig vet det mycket väl. MEN sen att jag inte umgås med albaner har sina egna orsaker. Jag klickar inte med en enda albansk tjej! Nästan alla jag träffat har varit så omatchande med min personlighet, jag vill vara mig själv med mina vänner. Jag ska kunna erkänna mina brister för mina vänner inte tävla om vem som är bäst och det är precis så det är med dom flesta albanska tjejer. Sen vet jag att dom flesta albanska tjejer hatar mig just för det, jag kan tänka mig att dom tror att jag tycker jag är bättre än dom men så är det inte, jag önskar att jag hade massa albanska vänner, klart det skulle va kul men olyckligtvis har jag ju inte träffat någon jag trivs med. De albanska killar jag känner är riktigt sköna, just för att jag kan va mig själv med dom för att jag vet att dom har bilden av mig som bara kompis. Finns annars jävligt sliskiga albanska killar också som leker vänner men försöker ändå stöta på en och sen när man inte vill går dom och hittar på massa falska rykten. Jag vet hur dom flesta albaner fungerar men mina kompisar, de känner jag mig säker med för jag vet att dom ALDRIG ens skulle försöka göra något. Samma med alla mina andra killkompisar, jag har en sån relation till där jag kan lita på dom. Jag skäms aldrig för dom, är lika mycket mig själv med dom som med mina närmaste tjejvänner..Jag ser ingen skillnad på killarna och tjejerna i min närmasta vänkrets, varför ska man göra det? Varför ska jag inte kunna hänga med mina killkompisar utan att någon alban i något hörn ska öppna sin stora käft och komma med påståenden?

Det var någon stackars bonde som kommenterade min blogg om att hon skulle skämts om hon var mina föräldrar för att jag på varje bild har antingen alkohol eller står med en kille. Alltså fattar ni själva hur sjukt det låter? Sen när min mamma skrev ett svar till henne så förstår (SJÄLVKLART) inte puckot innebörden av svaret ändå utan börja snacka om att jag "horar" mig och att mamma ska fråga sig vad hon är för mamma för att jag får gå ut o festa och för att jag får dricka och att vi aldrig kommer kunna bli svenskar hur mycket vi än vill. OCH ATT DET INTE ÄR KONSTIGT ATT MORD OCH VÅLDTÄCKTER SKER NÄR MAN ÄR UTE HALVA NATTEN!!!!!
SNÄLLAAAAA hahaha det är skrattretande alltså. Horar mig? För att jag har friheten att gå ut och ha kul med mina kompisar? Och vadå inte konstigt att det sker mord och våldtäckter? Ditt jävla pucko sen när är det offrets fel att den blir våldtagen eller mördad??? Psykopaterna som gör sånt kan göra det vare sig det är dag eller natt! Ibland hatar jag albaner, ibland blir jag så irriterad att det inte finns, men sen dyker det upp en o annan kommentar där andra albaner delar mina åsikter och då får jag hoppet tillbaka om att det faktist finns albaner som verkligen lever i 2010-talet!
Jag har aldrig någonsin kysst eller gjort någonting annat med någon främling ute på klubb. Jag har aldrig blivit för full när jag vart ute. Jag har aldrig bråkat när jag varit ute. Jag har alltid haft skitkul och jag har alltid sms-kontakt med mamma när jag är ute. Hon är alltid vaken tills jag kommer hem, eller tills jag ringer henne och säger att jag är framme om jag sover borta. Jag har nog världens oroligaste mamma och blir därför stolt över mamma när hon vågar släppa iväg mig på olika ställen jag vill gå till för jag vet att mamma alltid tänker på det värsta som kan hända och att hon sitter hemma och oroar sig och inte kan sova ett blund när jag inte är hemma.
Min mamma är min bästa vän, jag berättar allt för henne. Att du undrade vad jag har för mamma som låter mig dricka när jag var under 18 så ska jag berätta för dig att jag har en mamma som litar på mig! Jag dricker hellre när mamma vet än att göra det i smyg. Om mamma skulle förbjudit mig så skulle jag antagligen gjort det ändå, för det är sånt ungdomar gör, så det är bättre att mamma vet att jag gör det. Dessutom vet mamma hur jag är, jag vet hur mycket jag dricker och jag vet när det räcker för min del. Jag skulle inte på något sätt kunna önska mig en bättre mamma, mamma är den starkaste personen jag känner till. Så mycket hon gått igenom, så mycket hon har offrat, jag kan inte ens föreställa mig hur det kan ha varit för henne. Jag har världens bästa mamma. Finns ingen annan på denna jord som jag älskar som henne, hon är mitt allt och utan henne vet jag inte vad jag skulle ta mig till så varför ska inte den personen jag älskar allra mest även vara min bästa vän och veta vad som pågår i mitt liv?

Sen har jag ju min älskade pappa också, pappa är den som lugnar ner mamma när hon får panik och blir allt för orolig. Pappa har stor förståelse för att man vill gå ut och festa och ha massa vänner (killar som tjejer). Han har varit där själv och vet hur det är, så oftast om jag vill göra någonting så ringer jag bara och frågar pappa och jag vet att han alltid säger ja, och att jag förtjänar allt för att jag är så duktig.

Svenskar är det sista vi försöker vara, vi anpassar oss inte efter NÅGON utan vi utgår från våra egna principer och moral. Vi har våra egna tankesätt och anpassar oss inte för varken albaner, svenskar eller någon annan. Vi är oss själva och åsikter kommer inte från landet man kommer ifrån utan från individen.

Jag är så glad att jag har så underbara föräldrar som har uppfostrat mig och mina syskon så bra. Jag har alltid tagit mycket plats hemma med mina åsiker, drömmar, fantasier och ideér och även fast vi kan skämta till det och de skrattar åt mig ibland så respekterar dom alltid vad jag har att säga, dom behandlar inte mig som ett litet barn eller ignonerar vad jag har att säga. Jag har alltid fått säga vad jag tycker och gjort vad jag velat göra vilket har gjort mig till den person jag är idag, även i vänkretsen tar jag mycket plats för att jag är en pratglad person med massa åsikter och jag tycker det är bra att jag utvecklats till en så säker person. Till största del tack vare min familj såklart.
Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att aldrig få gå ut, att aldrig få säga vad jag tycker, att aldrig få ha killkompisar, att ha en brosha som bestämer över mig, att aldrig få gå ut och dansa, dricka och roa mig med mina vänner. Hemskt är det och jag förstår avundsjukan dessa människor har för att dom såklart också vill ha friheten och de vill också leva sitt liv på sitt sätt men det BLIR INTE BÄTTRE UTAV ATT HACKA PÅ ANDRA!
Jag lovar er, det blir inte bättre. På vilket sätt skulle det bli bättre? Jag tar aldrig åt mig av era kommentarer, jag blir bara stoltare och nöjdare över vilket underbart liv jag har! Dessutom växer mitt, redan så stora, självförtroende ännu mer. Och jag tror inte det är det ni är ute efter, ni vill krossa mig och få mig att må dåligt, men eftersom det aldrig kommer att hända så kan ni lika gärna spara eran tid. Sluta vara såna jäkla bitterf*ttor bara för att jag älskar mitt liv och ni hatar erat, gör någonting åt saken istället!




















(HAHA)


















Så himla roligt vi har tillsammans! Jag har verkligen världens bästa vänner, älskar er så mycket allihopa ♥

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hahaha jag dör av skratt! Du e så jävla patetisk som tror att jag är avundsjuk på diG? Snälla vad finns det å vara avundsjuk på?? Sen de där du tar inte åt dig? Hmm? Hur kommer det sig då att du skriver en hel roman om du nu inte tar åt dig? preace



    2010-01-22 | 11:52:25
  • GONA säger:

    SV Anonym: Haha alltså herregud du är sorglig påriktigt ju. Vad du är avundsjuk på kan du ju fråga dig själv! Varför är du annars inne på min blogg ständigt och vill ha en del av mitt liv genom att ständigt kommentera min personlighet? Om du hade det bättre så skulle du nog leva ditt liv istället för att hacka på mitt.

    Och jag skrev detta för att för en gång skull förklara hur det ligger till, finns ju fler sorgliga bönder än du där ute ;)

    2010-01-22 | 12:21:56
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • City Girl säger:

    Personen som skriver det här, är tydligen instängd i ett rum och får inte gå ut. Och läser din blogg och önskar att de levde så som du gör. Anonym är tydligen avundsjuk, slösa inte din tid h*n. Du har en jävligt grym blogg, keep up the good work :p

    2010-01-22 | 12:49:44
    Bloggadress: http://firstcity.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ignonera människan bara, måste bara säga att jag e imponerad över att de finns albaner som tänker precis som mig, brukar alltid säga älskar mitt land men hatar mitt folk.

    2010-01-22 | 14:26:12
  • D säger:

    Hejsan! jag är en alban tjej som du, och jag tycker faktiskt att du har helt rätt när du pratar om albanska tjejer, om hur dom är osv. Jag själv umgås inte med albanska tjejer och inte albanska killar för den delen heller. Men självklart familj och släkt osv. Jag tycker som du, att jag inte passar in med albanska tjejer, därför tycker jag mer om att vara med mina närmsta vänner som jag umgåts med i flera år och dom är alltså från andra länder. Visste faktiskt inte att någon ''kände'' likadant som jag haha!

    Tycker om din blogg, fortsätt så!

    2010-01-22 | 17:02:50
  • C I T Y C A T S - NOWNA & NATASCHA säger:

    Gona ge mig ip nummret nu HAHAHA :D

    Ska kolla upp vem den här avundsjuka albanen är ;)



    te dua shum!

    2010-01-22 | 17:10:31
    Bloggadress: http://citycats.blogg.se/
  • Ludja säger:

    Alltså! ofta du sk. anonym ens orkar läsa gonas blogg om du ändå "inte tycker om" henne! inte för att va elak eller så, men jag tycker bara att du har made ur point och vi förstår vad du tycker. Respekt för det men jag tycker inte du ska säga att hon horar sej, det är pinsamt fan:s Gona verkar va en döbra tjej utifrån det ja läst på bloggen och hur vi lever våra liv är upptill var och en så jag tkr vi ska förstå varandra ist för o kritisera:s



    nu vet ja inte om du e tjej eller kille men mina instincts säger tjej...så tänk dig sj om du får (eller har=S) en dotter, skulle du inte vela att hon följde sina drömmar? att du tror på henne? eller ja vet inte, men jag hoppas ja kmr göra det i framtiden när ja får barn. Men tänk efter bara för det är fel o säga att ngn "horar" sig..:S



    ta hand om er! <3

    2010-01-22 | 17:55:06
  • liraa säger:

    HEj Gona ville ba säga att du har en skit bra blogg och att ja tycker att du är verkligen vacker .. fortsätt va den du är .. shum shum e bukur je edhe mos ta nin qa thojn tjert se veq ta kan indatin hahah... ciao bella

    2010-01-22 | 18:16:45
  • ADRIANA säger:

    Grymt bra skriviet! Håller med dig till 100% :D:D

    2010-01-22 | 18:56:47
    Bloggadress: http://flutras.blogg.se/
  • Nina säger:

    love you too friend <3 haha den där anonymen skojar INTE med någon.. lol

    2010-01-22 | 22:22:47
    Bloggadress: http://iamhousemusic.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Men din anonyma bonde, man är ingen hora för att man gillar o festa o vara med kompisar!

    Däremot märker man hur avundsjuk du är på Marigona. Tycker NÄSTAN synd om dig, men kollar man på Gona så förstår man nog..Det går bara att vara avundsjuk på en sådan skönhet! Men det är bra att det är folk som kan söka upp IP nummer, ska be alla mina vänner hänga ut dig på deras bloggar!



    Ciao / Malin västerås

    2010-01-22 | 22:52:56
  • C I T Y C A T S - NOWNA & NATASCHA säger:

    Goon..

    personen bor i malmö. Skickade hennes gatuadess på din facebook mail :P Kanske inte schysst att hänga ut henne helt på din blogg haha....ELLER?



    te dua!

    2010-01-22 | 23:07:15
    Bloggadress: http://citycats.blogg.se/
  • Desa säger:

    Oh gud jag kunde inte låt bli och kommentera, men alltså förstår mig verkligen inte på albaner, RENT AV PINSAMMA, Har inget annat för sig än och snoka runt bland andras liv, och hacka och snacka skit.



    snälla sköt ert eget och låt bli fan i andras.



    Gona, Jag har följt din blogg sen sommras då jag frågade efter hjälp angående slingorna:$

    Men du är verkligen en fin tjej...edhe lägg inte ner dina nerver på folkets skitsnack, låt de säga vad de vill om det är det enda de har och göra.



    Sköt om dig..Kram / Qendresa :)

    2010-01-22 | 23:27:53
  • M säger:

    åh orka. anonym kasta dig.

    hur kan man vara så trångsynt? de blir nästan så att man tkr synd om dig, eller de ÄR så.

    spärra personens ip hon/han borde inte ens ha rätt till att lufta sina åsikter, inte om de e såhär dumma iafl. Detta kallas personligt påhopp!



    Tkr de e bra att du inte heller påverkas av detta o är stolt över dig själv, de borde du också vara. Säger bara att du är verkligen lyckligt lottad över att ha så bra föräldrar!

    2010-01-22 | 23:55:38
  • Behare säger:

    Hej Gona! Jag har läst din blogg under en tid nu och vill bara säga att jag älskar den. Är själv alban och känner igen mig i mycket av det du skriver och vill därför bara uppmuntra dig till att fortsätta blogga och strunta i alla dessa människor som skriver negativa kommentarer. Kram Behare

    2010-01-23 | 00:14:21
  • e. säger:

    haha seriöst, det känns som att jag har skrivit detta inlägget. På pricken!

    2010-01-23 | 01:15:39
    Bloggadress: http://kattig.blogg.se/
  • Patricia säger:

    så rätt! har läst din blogg i snart 1 år, tycker du är stark och har starka åsikter! din mamma borde vara stolt :)

    2010-01-23 | 13:34:20
    Bloggadress: http://paatriciaas.blogg.se/
  • Ludja säger:

    oj gona bona naj uppdatering ma:P hahaha :D ne menallvar; fortsätt tro på dig sj och blogga!:D

    2010-01-23 | 18:56:12
  • Antoneta säger:

    Man vet inte riktigt som en albanska hur man ska reagera på detta, och då menar jag inte bara Gonas inlägg men även era kommentarer (Albanska tjejers). Jag menar inte att det du skriver inte stämmer. Men det finns ont och gott i allt, bra och dåligt i alla folkslag. Visst är det så att VISSA albaner gillar att kritisera andras sätt att leva på för att de inte är nöjda med sitt eget. Men det där är de albaner som syns, Du får tänka på att dom albaner som bor här kommer förmodligen från en familj vars föräldrar gifta sig vid 18-19 års ålder och hade inte ens gått i skolan i 2 veckor. Hur bra tror du då att såna föräldrar som fortfarande har den mentaliteten man hade för 50 år sedan uppfostrar sina barn? Jag menar inte att det är så med alla men det där är en j*vvvlligt stor anledning till varför det går snett med många albaner. Och ja även om de har bott i Sverige i hela sitt liv så har föräldrarna den största påverkan på sina barn. Hur kan man älska sitt land men inte människorna, det är människorna som gör ett ställe till antingen bra eller dåligt, det är knappast så att vi har världens vackraste land, så vad är det man älskar med det i så fall? Jag tycker människor som er ger andra icke-albaner fler anledningar att tala illa om oss, jag menar, om albaner snackar skit om varandra varför skulle inte andra göra det då. Jag har umgåtts med albaner hela mitt liv, och det finns inga andra människor från med andra nationaliteter som jag trivs med bättre. Och ingen av de är å som du beskriver albaner, utan de har anpassat tig till det svenska samhället och till 2010. Vi går ut nästan varje helg och dricker och har hur kul som helst, visst har vi stött på albaner/albanskor med kass attityd men såna ska man bara kasta åt sidan och försöka att inte dra alla över en kant. Ursäkta att det blev en så lång kommentar men ville bara yttra mig om denna saken å andra så är det ju däröfr lkommentar fältet finns =)



    Ta hand om dig

    2010-01-23 | 20:52:28
  • Albulena säger:

    Marigona du är för skön för dom flesta så det är klart att folk är avundsjuka på dig!! Du har allt någon kan önska sig. Du har världens bästa mamma och pappa och familj som älskar dig för den du är och allt du gör. Du är vacker, du har humor, du har moral, helt enkelt PERFEKT! Vi vet att du kommer att lyckas med vad du vill i ditt liv.



    Stakars patetiska människa som får spö dagligen och slavar i sitt eget hem för att hon säkert blivit påkommen med att hora sig, och det är lätt att snacka men vågar hon säga det framför dig?



    Puss Å Kärlek

    2010-01-23 | 21:31:09
  • Getoar säger:

    Love is in the air...

    2010-01-24 | 23:44:43
  • egzona säger:

    håller med dig :) verkar som en del har fastnat i utvecklingen..

    2010-01-25 | 21:07:41
    Bloggadress: http://egzonashala.blogg.se/
  • Valentina säger:

    hej gona..

    du är bäst när du är dig själv.

    har svårt att klicka själv med mina landsmanninor så jar är helt i samma linje som du.

    Var dig själv för då är du som bäst.

    <3

    KRAM I MASSOR

    2010-01-27 | 09:34:32
    Bloggadress: http://valentinabara.blogg.se/
  • Morea säger:

    Hej Gona!

    Ehh do shqiptare nuk mlodhen mend kurr. Keta tipa qe i permende ti me te vertet ja kan nis mu bo bajat..Ne vend se me shiku punen e vet dhe me shku perpara...keta budall ecin mrapa dhe merren me gjera te pa logjikshme. Une mendoj qe nje nder arsyet kryesore te kesaj sjellje eshte ekstremizmi fetar(d.m.th. islami), ku nje vajze aspak nuk vlersohet si nje djal, por per kundrazi duhet te rri ne shpi 24/7,te merret me punet e shpis, te mlohet etj. Pra keto jane kriteriet qe nje vajze(sipas tyre)shqiptare e moralshme duhet ti kete. Pra ketu nuk eshte faji aspak tek ti, por te mentaliteti i mbrapsht i ketyre njerezve, qe jane viktima e vetvetes dhe e askujt tjeter, por nuk e shofin kete.Mos humb kohe mas njerzve si ajo. Jetoje jeten ashtu sic ti deshiron Gona, sepse vetem nje jete e ke, mos i lejo njerez si kjo te diktojne ty se qysh duhet te jetoj jeten tende. Ne fund vetem desha te them komplimente per blogin.



    Tungi tungi

    /Prishtinalikja

    2010-01-30 | 23:20:46
  • Itman säger:

    Älskar dig med... hahah den anonyma hade inget och säga efter alla dessa kommentar trots allt haha.



    Och om du tänker svara .... låt bli

    2010-02-01 | 15:00:50
  • Anonym säger:



    Ska du föreställa milaim zeka pratar skit om Albaner och hur albaner ska vara men hans döttrar och släkt är fucked up sedan tycker jag att en albansk tjej ska kunna ses mer med respekt och inget billigt eller något som ......... Men men alla håller på med alla jag tycker inte om sprit och rökning själv de andrA styr och lever sina egna liv apråpå muslimer jag har albanska katolska vänner de var lika svartsjuka och överbeskyddande men om du bor i Sverige då är du svensk och allt annat är inte konstigt det är bara en fasad och kalla sig för Alban men mer eller mindre är du svensk dessutom era barn och barnbarn kommer och prata mindre albanska och det kanske stämmer att vi albaner är inget renrasig folk som våra historia säger det etc etc

    2012-01-18 | 17:15:00

Kommentera inlägget här: