Gona

...

Kategori: Allmänt

Jag vill inte bli påmind. Jag vill inte gå utanför dörren för att se hur dystert det är ute i Hjällbo. Jag vill inte föreställa mig hur hennes familj har det. Jag vill inte logga in på facebook för att se massa bilder. Jag vill inte logga in på msn och heta/läsa någonting sånt om henne. Jag vill inte få en klump i magen såfort det knackar på dörren eller ringer i luren. Jag vill inte bli uppringd av varken reportrar eller polisen. Jag vill inte gå till minnesplatsen. Jag vill inte prata om det. Jag vill inte läsa tidingar. Jag vill inte gå på begravningen på fredag.

Men det spelar ingen roll, det som har hänt har hänt och det är sånna här grejer jag måste handskas med nu, hur jobbigt det än är. Önskar ingenting hellre att vi slapp allt det här, att det här inte skulle behövas för att hon fortfarande var vid livet. Men livet måste gå vidare, vissa grejer måste göras och vi måste vara starka nu. Jag måste ignonera klumpen i magen som inte vill försvinna. Ibland mår jag så bra men sen slår det mig vad som har hänt och det känns som allt blir svart. Sånt här bodde inte behöva hända, aldrig.
Ta hand om er, jag älskar er. Ha det bra ♥


Gaaaammal bild, från våra fjortis-tider haha..Itman, jag och Nanny ♥

Kommentarer

  • Ludja säger:

    Hej, jag har följt din blogg ett bra tag nu den är jätteintressant, du är en förebild för alb.tjejer loqk:) men ville bara hälsa att jag beklagar sorgen och att fastän ja inte kände henne så har hennes bortgång berört spec oss unga tjejer:s ta hand om dej, zemer.

    2010-01-15 | 21:23:48
  • Anonym säger:

    va ska du hita på ikväll sötnos???

    2010-01-16 | 17:32:18
  • GONA säger:

    SV Ludja: Hej! Gud va söt du är, tack så hemskt mycket!! Det värmer verkligen o höra =) Och ja, jag förstår att det berör, hemskt att nått sånt här ska behöva hända, tack så mycket <3

    Ta hand om dig du med loqk :)

    2010-01-16 | 17:56:39
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • GONA säger:

    SV Anonym: Hellu, ikväll ska vi iväg på en nyöppnad klubb inne i stan med några vänner :) Vad ska du själv hitta på då? Ha det bra!

    2010-01-16 | 17:57:30
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hade du det bra ute med dina vänner? vilka var dina kompisar? jag tittade på film med en kompis. hoppas ni hade kul

    2010-01-18 | 04:50:07
  • GONA säger:

    SV Anonym: Ja vi hade jättekul! Jag var med Nina och ett par andra tjejer sen stötte vi på massa andra som vi kände där, bland annat min bror och hans vänner, då höjdes verkligen rolighetsfaktorn haha :D Jaha okej va mysigt, hoppas ni hade trevligt!

    2010-01-18 | 11:51:29
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Valentina säger:

    KÄnner en klumb! faan vad jag vill ha svar från migrationen om jag får mitt lykliga slut med zemer imë. Vill bara skriva : jam gruaja e alfons men enligt svensk lag är det inte sant ännu. Åhhhhhhhhhhhh ;(

    Vill ha han hos mig nu! vill inte få en klump i magen varje gång jag ska kola min post säg GONA, är jag löjlig?

    Ta varje dag som den kommer och lev varje dag fullt ut. Du är bra på det du är bra på. AM round to be an albanian in practice !! =)

    Du e min styrka när jag behver den som bäst. =)

    Kram VAlentina

    2010-01-18 | 21:23:42
    Bloggadress: http://valentinabara.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hahah förebild? Lite väll mycket och ta i, jag tycker du skämer ut oss albaner. Herre gud var bild på din blogg, har du antligen alkohol eller så har du nån kille brevid dej. Om jag hade varit dina föräldrar fy fan jag hade skäms.



    2010-01-19 | 19:48:07
  • GONA säger:

    SV Anonym: Hahaha sorlig du är. Jag är 18 år och har rätt till att dricka alkohol now and then och sen och om jag har en kille bredvid mig? Jag kanske har många killkompisar? Till skillnad från dig har jag den friheten och mina föräldrar är väldigt stolta över den person jag är :) Synd att det ALLTID ska finnas avundsjuka nobodys därute, menmen sånt får man väl leva med när man har det så bra antar jag :D pusshej

    2010-01-19 | 20:33:48
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • agnesa säger:

    HAHAH orka den där anonyma. verkligen sorglig. sorgligt att dina föräldrar är bönder och fortfarande lever under 1800-talets tankar. vissa föräldrar har förtroende för oss barn, till skillnad från er och förbjuder er att gå ut, dricka osv. så länge man gör det med måtta och vad man själv anser är bäst har ingen annan med det att göra. och det sorgligaste är att det är ni små skitsnackare som blir förbjudna som kort och gott är värst o spårar ur! Gona lever sitt liv, har askul, har mål och drömmar medans ni kommer nöja er med att bo hemma hos svärmor och servera te varje dag. ursäkta boken jag skrev men blir så upprörd haha PUSS

    2010-01-20 | 00:59:19
  • GONA säger:

    SV Agnesa: Alltså du Agnesa, du är grym!! Hahaha jag kunde faktist inte sagt det bättre själv!! Gött att höra att det finns sånna som du när man börja tappa hoppet om albaner faktist haha..Och du har sååå rätt, alltid dom som har det så förbjudet och strikt hemma som går loss i smyg och är helt enkelt värst! Tack för din klockrena kommentar! Och hahahaha jag dör, det där slutet va bäst!! Det är verkligen bönders ambitioner i livet, att gifta sig och bo hos svärmor o servera te varje dag HAHAHA störtskön är du puss ♥

    2010-01-20 | 02:08:47
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • MAMMI säger:

    Till anonym! Ett barn måste få sin frihet för att utvecklas som människa. Det är en synd att låsa in ett barn för att du som förälder tror att din dotter blir en slampa erl alkis erl vad du nu tror. Min dotter ska få resa jorden runt, hon ska festa, hon ska umgås med sina goda vänner, vare sig det är killar elr tjejer, hon ska leva ut sitt liv utan gränser. Min Gona är en underbar människa som har mitt förtroende till 100%!!

    Albanska bönder som låser in sina döttrar måste tro det värsta om sina egna döttrar. Så jag vet inte vad dina föräldrar tror om dig, men istl för att hacka ner på andra som lever livet, försök ändra på dina föräldrars bild av dig.

    GONA MAMI TE DON SHUM PUSS



    2010-01-20 | 18:47:09
  • Ludee säger:

    haha asså vilka patetiska mskr det finns! håller med agnesa fullt ut! jag tkr det är så jävla bra att du lever ut dina drömmar, i slutändan är det ditt liv o oavsett vad vill varje föräldrar se ens barn lyckas o nå sina drömmar. Så skit i haters, Gona (K)

    2010-01-20 | 23:15:18
  • agnesa säger:

    HAHAH nej du är! älskar din blogg, du är så skön :D <3

    2010-01-20 | 23:50:56
  • Anonym säger:

    Gonas mamma kallar du det frihet och låta sin dotter hora sig?? Det finns andra sätt och ge sina barn frihet.

    Hahah och vad då bönder? E man en bonde för att man inte låter sin dotter gå ut och hora sig och dricka alkohol och inte komma hem förrän på morgonen? Inte konstigt det sker så många våldtäkter och mord.

    dU borde ställa dig sj en fråga vad e du för mamma som låter en minderåring dricka,visst hon har nyss fyllt 18 men innan dess? Glöm inte du e inte svensk och kommer aldrig bli svensk. Hur mkt ni än försöker.



    2010-01-21 | 15:30:23
  • MAMMI säger:

    TI ANONIME POT SHKRUJ SHQIP SE E DI QE SHQIPTARE JE POM VJEN GJYNAH TI KANIHER QE ATA TUT NUK POT LAN ME DAL PO KANIHER PO THAM MIR TA BAJN SE TI SE MERITON ME DAL SE TI SIT DALSH SHARRON NAJKUN E TI QIK STKA FAJ MARIGONA QE DU HAR BLIVIT DUMPAT I SOMRAS E TI E DI SHUM MIR MA MIR SE NA PO SHYQYR QE NE FILLIM TE PAM QFAR BERLLOGI JE PO APET POM VJEN GJYNAH SE UNE JAM NAN VET POT KUPTOJ SHUM MIR QE TI ENDRRON ME PAS JETEN E MARIGONES PO SKI B... TI MU KAN SI MARIGONA JEM .

    2010-02-21 | 03:56:41

Kommentera inlägget här: