Gona

Positive

Kategori: Allmänt

Idag är humöret uppe!!! Vet ni varför? Jo för att idag är det exakt 4 månader kvar!!!!!! Tiiiiill *trumvirvel* STUDENTEN :D
Fyfan va gött..med tanke på allt roligt som väntar innan dess så kommer nog 4 månader bara flyyyyga iväg wohooo :D
Fan va glad jag är haha..efter London måste vi iväg till Stockholm för daa big möte (för skolan i USA, det börjar närma siiiig)!..och då kan man ju passa på att testa på Sthlms nattliv också hihi :p

Försöker se på livet så positivt som möjligt, jag försöker koppla bort allt negativt och tänka att everything happens for a reason..lättare så, lättare för mig iallafall. Jag mår så mycket bättre av att tänka så för då kan jag försöka gå vidare med mitt liv och ha roligt utan att få skuldkänslor..
För borsett från det tragiska som hänt så är jag riktigt lycklig just nu, ni vet när man mår bra inombords, när allt faller på sin plats och man känner sig starkare än någonsin. Känslan av att känna att man kan göra ALLT är oslagbar..att känna att man kan lyckas med vad man vill.. jag önskar alla fick känna på den känslan. Underbar känsla.
Man ska verkligen ta vara på livet, tänk på vad du VILL göra, inte vad du absolut inte vill göra!
Visst, jag brukar ofta säga att jag aldrig i hela mitt liv skulle vilja bo kvar i Göteborg när jag är typ 25 och har ett jobb och går till typ Norstan efter jobbet för och shoppa nått i sketna Gina, usch jag får rysningar i kroppen av tanken bara. Men man ska inte fokusera på det, utan istället fokusera på vad du VILL göra. Men inte drömma dig bort alltför mycket och bara sitta hemma och tänka att du vill det ena och det andra utan du SKA göra det ena och det andra.
Jag ska flytta iväg till Los Angeles, jag ska bli transporterad till bra universitet efter collage, jag ska ta både bachelor's och master's degree, jag ska ha ett trivsamt och välbetald jobb som jag älskar, jag ska resa runt i världen, jag ska alltid ha det bra ekonomiskt när jag är utbildad, jag ska kunna stanna i USA om jag vill det osv..
Positiva tankar, that's it. Jag har själv märkt att saker och ting blir positiva if u keep your mind that way! Så ta mitt tips and stay positive =)




Kommentarer

  • diana säger:

    berätta.. vad ska du plugga för något i LA? hur lång är utbildningen? ;)

    2010-01-26 | 23:35:43
  • Valentina säger:

    sikta högre och längre än stjärnorna , utsiken är bäst där. har så många råd att ge dig men då skulle detta kommentar vra för lång och risken att du somnar e stor ha ha



    Du hittar din väg och jag hejar på.

    GO girl go!

    / KRAM

    2010-01-27 | 09:37:02
    Bloggadress: http://valentinabara.blogg.se/
  • GONA säger:

    SV Diana: Hej! Jag ska plugga ekonomi och mode..jag ska ha möte snart med den språkresebyrån vi åker igenom och där skräddarsyr jag en utbildning efter min vilja och behov. Utbildningens längd beror helt på hur långt jag vill gå, om jag vill ta bachelor's degree, master's degree eller doctor's degree inom ämnet. Har inte bestämt mig ännu hur mycket jag vill läsa, men det kan man bestämma med tiden medans man pluggar :)

    2010-02-11 | 01:40:19
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: