Gona

Vårda dig under vintern!

Kategori: Tips

Tänkte tipsa er om saker jag brukar göra under vintern för att känna mig fräschare och snyggare även fast kylan tar kål på oss.
Det är oftast på vintern man tar mindre hand om sig själv. Man orkar inte raka benen o scrubba sig o allt sånt där men jag tycker att det är feeel. Man känner sig så mycket finare när man tar bra hand om sig själv på vintern!
Sånt här gör man ju året runt men eftersom kylan torkar ut huden och håret såpass mycket så får man göra allt mycket oftare.
Här kommer några tips på vad jag brukar göra för att hålla mig fräsch under vintern:

1. Smörj in dig med Dove's brun-utan-sol (bästa) eller sola solarium nångång då och då om du föredrar det. (Om ni sett hur blek jag är nu så förstår ni säkert att jag inte pallat göra något utav dessa ännu hehe)

2. Epilera/Vaxa ben och allt sånt där som man inte vill ha hår på. Mycket bättre än att raka för då slipper man göra det på ett bra tag.

3. Scrubba scrubba scrubba!! Få bort alla döda hudceller! Minst en gång i veckan! Och smörj in hela kroppen riktligt varje dag efter duschen!

4. Vårda naglarna! Fila dom till en fin form och lacka dom med någon härlig färg. Färg på naglarna gör så himla mycket!!

5. Händerna! Har ni märkt hur torra och bläiga dom blir såfort man glömmer handskarna hemma en gång?? Jag brukar smörja in mina händer varje natt med en fet handkräm. Smörj så du lämnar ett tjockt lager och så på med bomullshandskar (finns på apoteket) & när du vaknar på morgonen har du bebismjuka händer!

6. Fötterna är också viktiga. Fixa fotbad en gång och i veckan och fila lite lätt. Lacka tånaglarna!! Sen kan du också smörja in fötterna med olivolja och stoppa in fötterna i påsar och på med raggarsockor över och sov med det!

7. Ögonbrynen gör så himla mycket, är dom oplockade förstör det liksom allt. Även fast jag själv kan vara ganska lat med det ibland så försöker jag ändå va snabb med att noppra bort allt småhår såfort det kommer fram. Jag har ju ingen speciell form på mina ögonbryn så jag nopprar bara småhåren som växer lite utanför typ.

8. Ta vitaminer! Okej, det här kanske inte gäller de som äter ordentligt men jag har brist på så många vitaminer så jag MÅSTE äta dom. Men det är bra för alla att äta vitaminer. Ät hud-hår-naglar-vitaminer, C-vitaminer,D-vitaminer. Kolla upp vad just du behöver.

9. Ansiktet är ju det viktigaste! Förr brukade jag rengöra mitt ansikte natt och dag och jag använde både dagkräm och nattkräm och min hy va jättetorr men när jag var på ansikstbehandling på Stureplanskliniken så sa hon att jag bara behöver rengöra ansiktet på kvällen och att jag ska skippa nattkräm och använda dagkräm på natten också. OCH VILKEN FÖRÄNDRING! Det låter ju egentligen ganska logiskt. Nu fattar jag inte varför jag rengörde ansiktet med produkter på morgonen, jag hade ju inte direkt hunnit bli utsätt för bakterier och avgaser under natten liksom.

10. Håret! My precious hehe..Toppa dig ganska ofta så du håller längderna fräscha och använd inpacking några gånger i veckan! Kylan torkar ut håret jättemycket så det behöver verkligen mycket fukt nu! 




I brist på bilder får det bli två helt random som jag hitta på min dator haha..

Kommentarer

  • Africanish säger:

    Vad jag har saknat såna skönhets-inlägg i din blogg. Keep it up :)

    2010-12-02 | 17:51:37
    Bloggadress: http://africanish.blogg.se/
  • Bobo säger:

    Awesome tips!! :)

    2010-12-02 | 23:30:20
  • Mia säger:

    Jätte bra tips Gona älskar sånt här haha.. Har du tips på bra creme märken, har känslig hy så jag har svårt att hitta någon bra. Kram på dig vackra Gona.

    2010-12-03 | 10:52:19
  • GONA säger:

    SV: Va roligt att ni gillar dom!! Ska försöka komma med fler sånna här tips =)



    Mia, just nu kan ja tyvärr inte rekomendera nån kräm direkt för jag har bytt så ofta på sistone så jag vet själv inte vilken som är bra tyvärr :( MEN jag har fått några tester på en kräm som tydligen ska va jättebra så jag får återkomma! Stor kram på dig underbara du!!!

    2010-12-06 | 22:22:41
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: