Gona

Dilemma..

Kategori: Allmänt

Åhh har ett sånt dilemmaaaaaa!! Vet inte vad jag ska göraaa! Läste din kommentar Morea och jag tyckte det låg någonting i det du skrev så jag har diskuterat det med ett flertal personer och alla råder mig att göra precis som du sa -Att ta ett sabbatsår innan jag börjar plugga.
Jag ska va ärlig..Jag hatar skolan och jag hatar att plugga. Gör det endast för att kunna bli något i framtiden. No other reason. Tycker inte att dt är roligt på något sätt..Så jag tror jag skulle behöva ett sabbatsår mer än någonting annat!! Spenderat hela livet i skolan fan..tänk va skönt och slippa det i ett år! Vila upp mig för att sedan kicka ass i L.A!!
Och sen andra sidan så vill ja inte va kvar en minut längre än va ja behöver i det här landet!! Tycker att det är så fruktansvärt tråkigt här!! Finns ingenting för mig här.
Så..aa ja kmr fan få magsår snart känner jag..Kan inte sluta fundera på detta, vet inte vad jag ska göraaaa!
Hjälp någon?????

Kommentarer

  • Ludee säger:

    svårt det där, lider av samma problem själv:S Men jag kan säga att jag går första året nu på uni, och helt ärligt att ta ett sabbatsår hade varit mycket bättre! varför åker du inte till england eller ngt annat land som au pair? kolla på cultural care´s hemsida:)! ska sj göra det när den tiden kommer:D

    Lycka till, det kommer ordna sig, det gör allt:)

    2010-04-22 | 11:42:58
  • Arina säger:

    sabbatsår tycker verkligen inte att du ska ta lilla du =) Alla som har sagt så har inte haft ork till att plugga vidare senare det blir så automatiskt tro de eller ej .. min syster var en utav dom som verkligen ville åka till usa och plugga där mer än vad du vill kan ja gissa haha men vad hände hon gick med på att ta ledigt ifrån allt i ett år sen blir det inte av ? jag menar varför ska inte du åka nu ist och bli klar med allting snabbt än att börja sen efter ett år. dessutom kommer du ha så kul där borta samtidigt som du pluggar vi pratar om usa nu hahaha det är inte sverige vad ska man göra i sverige i ett år? Jag ska iallafall dra till usa efter studenten så tycker du med ska göra det och få de gjort och njuta sen? eller som sagt du njuter i l.a samtigigt som du pluggar :P

    2010-04-22 | 22:20:22
  • anali säger:

    hahaha ooh gud visste att jag skulle få läsa nått sånt.. Alla som vill åka till usa säger så när de är dax att dra. Om de här är verkligen din dröm Varför åker inte du bara och lever livet där borta? Tycker du ska åka kommer inte ångra dig belive me har massa kusiner/vänner som har åkt efter studenten och dom ångrar sig inte ett dugg.

    2010-04-22 | 22:39:07
  • Sarii säger:

    ÅK !! heelt dumt och stanna kvar här

    ursäkta mitt språk men vem fan vill vara kvar här i sverige i ett år ? okej jag hade förståt om vi bodde i London eller Australien det är helt dött här i sverige gumman

    2010-04-22 | 23:49:05
  • GONA säger:

    oj marigon hajd me mu shkojna zhenev knaqum 1 vjet tani shkon ne amerik hahaha mammi don shum australi jo se marimanga ka hahaha

    2010-04-26 | 17:11:14
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • GONA säger:

    SV Mami: Hahahahaha ani mami pe la australien krejt VIQ per marimanga hahaha mus o bon marak mami se ja bojna najqysh=) te dua shum ma e mira ne bot

    2010-04-27 | 17:13:45
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: