Gona

Vart tar samhället vägen?

Kategori: Schweiz, Kosovo & Montenegro sommar 09

Tittade precis pà bilder pà niornas bal i min gamla skola..detta àret fick dom àka iväg med buss till en restaurang där dom fick ha sin bal, värsta lyx till skillnad fràn oss som fick ha den i aulan. Men vi hade àndè sjukt skoj sà det spelar faktist ingen roll, dessutom skulle vi säkert skippat efterfesten om vi inte haft balen i skolan och det vorre ju lite synd.
Jaja iallafall, fick mig en chock! Alla tjejer hade lösnaglar! Visst det är kanske ingen big deal men jag tycker det..värsta franska manikyren och dom kan inte ens torka sin egen röv! Dessutom hade dom smugglat in massa alkohol till sin bal..hur löjligt? Dom gàr förfan i nian, hur gammal e man dà? 15? 16? När vi gick i nian var alkohol det sista vi tänkte pà!
Det värsta är att det gàr rykte om att det fanns tyngre grejer pà deras bal ocksà..jag talar om knark, och där màste jag bara säga stopp och belägg!! Vartfan är samhället pàväg?? Finns ingen jäkla unge som inte testat alkohol och knark nu för tiden eller?? Fyfan..Jag trodde fram tills jag var 17 àr att man dör av knark, att om man testar en gàng sà är man helt fast och sà dör man, och jag är glad att jag växte upp med den tanken för dà vàgade jag ju knappt titta àt en pundares hàll..
Nej jag vet inte, jag tyckte det var liiite för mycket för o vara sà unga, inte ens pà sitt bröllop vill man ju vara sà sminkad! Och ungar är inte tillräckligt fräscha och ansvariga för och ha sà lànga naglar att all skit fastnar där under och dom aldrig tvättar och rensar skiten under en skoldag..blää pà det.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    tycker det är fel å dömma människor utifrån ett utseende från en bal.. och hur vet du att alla är likadana? & inte kan torka sin egna röv? dåligt!

    2009-06-22 | 09:50:35
  • GONA säger:

    SV: Jag vet att alla är likadana för att jag känner dom?

    2009-06-22 | 22:55:20
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag tror inte du KÄNNER alla, du vill bara ha något att snacka skit om. Och shitt du kan verkligen inte sluta tjata om hur pinsamma alla fjortisar är, jag tror du är lite svartsjuk för att dem kan slappna av och bete sig lite omoget och dricka när dem är 16, något du är lite för pryd för att kunna göra. Är inte du typ 17 och dricker? :S Jag tycker inte att du är så långt ifrån en fjortis!

    2009-06-22 | 23:52:58
  • GONA säger:

    SV: Jag känner i stort sätt ALLA dom, har ju gàtt i samma skola, bott i samma omràde och till och med växt upp med vissa sà kom inte med dina pàstàenden e du snäll när du inte vet ett skit. Och det där var nog det dummaste jag hört! Att jag skulle vara för pryd? Jag har ju för sjutton själv vart fjortis en gàng i tiden men dà var jag inte en sàdan som skulle smuggla alkohol till min BAL!! Jag irriterar ju mig extra mycket pà fjortisar för att jag vet att jag varit en själv och det är pinsamt! Sen om du tycker att jag är en fjortis sà är det ju en annan sak, alla har vi vàra olika teorier om vad en fjortis är :)

    2009-06-23 | 00:48:44
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Mia säger:

    jävla ungar... fick ha sin bal på restaurang o smugglade med sig sprit... idioter



    länk till mirnas blogg raring

    skicka starbucsk hit

    puss

    2009-06-23 | 09:19:32
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/miiia
  • Anonym säger:

    Jag vet mycket mer än du tror, man KÄNNER fortfarande inte dem för det. Så du menar att om någon har bott på din gata och gått i samma skola som dig att dem känner dig?? Ja självklart har alla olika teorier om vad en fjortis är, men man är inte mer fjortis för att man smugglar in sprit på sin bal. Jag förstår bara inte varför du inte lägger ner snacket om fjortisar bakom dig? Det finns bättre och mer intressanta grejer att skriva om... Du måste nog bara växa upp lite för att förstå de! Fjortisar är bara ungdomar som försöker hitta sig själva, du var nog lika pinsam om inte värre ;)

    2009-06-23 | 13:50:16
  • GONA säger:

    SV: Mycket mer än jag tror? Sà du känner mig eller vadà? För isàfall tycker jag att DU är jävligt omogen som ska vara anonym, stà för vem du är istället om du har sà starka àsikter ;)

    Och jag pàstàr inte att jag kan deras livs historier men jag vet hur dom är och kan deras personligheter. Ja, det är din àsikt men jag anser att man är mer fjortis om man smugglar med alkohol OCH DROGER och gör det i smyg! För du tar bara upp alkoholen men om du läser lite noggrannare sà kanske du ocksà ser att det var droger inblandade, och dà vet jag inte vad du är för en blàst människa men sànt tycker jag personligen är oacceptabelt för smà skitungar. Och om jag väljer och NäR jag väljer att lägga fjortisarna bakom mig, det bestämmer endast jag sà är du trött pà att läsa om det sà behöver du ju inte klicka in dig pà min blogg konstant ellerhur? Och man behöver inte dricka alkohol och knarka för att hitta sig själv om du inte visste det lilla du, finns mycket andra sätt att finna sig :)

    "du var nog lika pinsam om inte värre"?? hahaha du är ju bara för rolig, kände du mig dà eller? stackars människa..

    2009-06-23 | 14:00:23
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Mia säger:

    Jag håller med dig Gona!

    Att hitta sig själv genom alkohol? Hmm allavarligt vart tar samhället vägen??

    Du anonym verkar ju vara hel korkad, skriv ditt namn till och börja med.. Det är Gonas blogg och hon skriver vad hon vill, jag håller med Gona till 100%!

    2009-06-23 | 21:38:58
  • Anonym säger:

    Snälla, hur gammal är du Mia? Gona är Mirnas vän, du borde skaffa dig vänner i din egna ålder.

    Ni är så omogna så det är sjukt!

    2009-07-13 | 16:18:23
  • GONA säger:

    SV Anonym: Där gjorde du ju allt bort dig anonym..om du inte visste det så kan jag ju informera dig om att det finns fler människor med namnet Mia än Mirnas syster. Denna Mia är INTE Mirnas syster. Kom med ett riktigt argument istället för att hacka ner på folk som delar min åsikt.

    2009-07-19 | 12:21:18
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: