Gona

Prishtina

Kategori: Schweiz, Kosovo & Montenegro sommar 09

Hello snyggingar! Hur har ni det?
Jag har det helt great! Fast har borjat fo lite panik for att sommarlovet snart ar sluuut..orkar inte med skolan igen..so gor vi in mot hosten och vadret suger och man ska ta bussen varje dag i det ackliga regnet o trangas med massa polhemelever, vakna 7.30 varje dag och ando komma 5 min forsent och fo en strang blick av lararen. Stora arbeten och laxor som man dranks i, eftersom vadret ar sapass doligt so har man inte ens energi till o hitta po nogot, man ar mindreorig so ut o parta ar inget alternativ heller..sen borjar vintern och all slask e framme och tjocka varma vinterjackor, ushh..anda positiva med hosten ar hostmodet, INGENTING annat, men olyckligtvis har man satt shoppingforbjud po sig sjalv (mina vanner och familj tror aldrig att jag kommer klara det men jag ska visa er!!)..och denna vintern kommer ju bli great oavsett vadret (for vi hoppas) eftersom jag och mina vanner blir 18..
Hur det blir med Schweiz vet jag inte..jag har sedan lange informerat familjen om att jag inte tanker oka ner i vinter eftersom jag vill fira min 18arsdag her med mina vanner. Om storasyster & storebror oker ner i vinter so drar jag nog ockso ner efter nyar nogongong i stannar i cirkus en vecka, bara for att traffa pappa o so :)

Yeye nog om det nu, nu ar det iallafall sommar och sommarlov so det ska jag njuta av so gott det gor!
Igor: Sov ut ordentligt! Vaknade ganska sent, gick upp och tog mig en dusch, en stor frukost var serverad och vi ot oss matta sen drog jag ut till stan med Vanessa, blev en riktigt shoppingdag, vi gick runt i 5 timmar..var typ i hela Prishtina haha, fick med mig massa fint som jag faktist tankte visa snart!
Ner vi kom blev det kalldusch, 2 liter iskall dricksvatten fick jag i mig och sen deckade jag i sangen i nogra timmar. Vi skulle egentligen ut och ata men jag var alldeles for trott so V & A fick go och kopa pizza till oss har hemma istallet.
Sen va vi uppe hela natten och hade det supermys!

Idag: Vaknade 9!! Vafan hander haha? Kakat frukost och ska strax hoppa in i duschen, det ar alldeles for varmt att go ut. Tankte dra och bada idag men hinner inte, for om nogra timmar hamtar bilen oss for och dra tillbaks till Ferizaj der jag moste packaaa (FYFAN va ja hatar o packa! Har packat och packat upp sammanlagt 11 gonger den her sommaren, och det blir 6 gonger till!!) for imorgonbitti blir det back to Geneve. Har faktist saknat det! Saknat pappsen som fan ockso! So ska jag fo se storebror ockso, som jag inte sett po mer an en monad..shit haha. Shopping saknar jag soklart ockso hehe..

Nej nu blir duschen sen for ni se da shopping!
Puss!


Haha vid sidan av ett kopcenter i Mitro fanns det strutsar! Hur sjukt!? Haha roligt..forsta gongen jag fick se en struts live iallafall, shit dom ar storre an jag trodde..

Sota katter i fasters tradgord..

Hahaha kolla in hur svart lillebroshan blivit, o so hans vita lor hahaha

Prishtina

Love this, stor for Kosovos sjalvstandighet..alla kan skriva sitt namn po den..

..och mitt namn stor faktist med! Min sota kusin hade skrivit med mitt namn forra oret!



Igor innan vor shoppingrunda

Finns en annan plats mitt namn stor med po, namligen po en gammal mur, den holl po o byggas for typ, over 5 or sedan och jag och min kusin Vanessa gick forbi innan den hade torkat so vi ristade in vora namn..sen skrev nogon nord sitt namn precis under vorat, pucko haha. Coolt iallafall att vora namn stor kvar dar nu, flera or senare..


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: