Gona

Svar på frågorna

Kategori: Allmänt

Nu kommer ääääntligen frågorna från frågestunden! Wuhuu ;D



Vart i Kosovo bor du?

Jag kommer frå staden Ferizaj där vi brukar bo i min morfars lilla hus, fast nu bygger vi på ett eget. Annars så har min faster och farmor lägenheter i Prishina också, där dom bor så jag brukar också vara där en hel del. Faster har även hus i Mitrovica så ja brukar vara lite här och var hehe :P
Har du kille?

Nej, jag anser att sånt är alldeles för tidigt att tänka på nu. Fokusera på USA är min grej.
Vad har du för betyg?

Jag har faktist bra betyg! Mina svaga sidor, dvs historia, samhäll och geografi har jag G i men resten har jag VG och uppåt!
Hur låter dina föräldrar dig festa så mycket?

Jag? Festa? Haha jag festar ju inte alls mycket! Tycker att dom flesta festerna för oss minderåriga är ganska skitiga faktist men aa iallafall, dom gånger jag festar så får jag väl för att mina föräldrar är vana med min storasyster och storebror som typ ääääälskar att festa(?) Sen har pappa vart värsta festprissen också så han vet ju hur det är ;P
Kan du inte berätta lite om ditt intresse för när du ska plugga utomlands efter gymnasiet, vad du ska plugga till
exempel? & typ skriva lite tipssidor, information och vad man behöver veta ungefär?

Hmm..har faktist tänk och göra ett inlägg med information och grejer men när det kommer till mitt intresse så är jag vääldigt intresserad utav mode därför vill jag definitivt jobba med det i framtiden. Även busniess såklart, jag vill bli en framgångsrik affärskvinna som har kul på sitt jobb! Jag vill inte bara läsa kurserna åt varsit håll, jag vill att dom ska fläta sig in i varan, ja vill ha ett yrke där jag tar del av båda, men när jag pratar mode så menar jag inte stylist då..stylister är så jävla coola men det där är inte jag helt enkelt, inget jag brinner för. Jag vill resa runt i världen, vara backstage på modevisningar, jag vill bestämma..jag känner verkligen väldigt lite för och va en sån som har en chef som skriker hit och dit gör det o det o så..Jag gillar köra mitt eget race, jag tål inte människor som försöker bestämma över mig..ja, ja vet det kommer nog ge mig lite problem i livet men som jag alltid brukar säga - Vill man så kan man!

Och du som vill åka utomlands och studera, en sak som jag tycker är jävligt viktig är att du ska fråga dig själv Varför du vill åka dit? Är det för att du känner att studierna är bättre där, att du vill uppleva den delen av världen, att du vill ha skoj eller whatever! Alltid bra att ha ett mål, veta varför man ger sig iväg och vad man vill få ut utav det! Jag vill flytta till USA av olika anledningar. Först och främst har det alltid vart en dröm för mig, sen jag vart liten har jag avgudat USA, jag hittar brev, flaggor, bilder o allt möjligt jag gjort när ja bara gick i 1-2:an med USAs flaggor och grejer..jag har tidigare visat här också några brev jag skrivit när jag var liten där jag skriver att jag vill bo i USA i framtiden..Det är liksom, någonting jag lever för..eller det kanske låter fel nu men jag menar, om allt känns surt och jag känner att livet är skit så mår jag genast bra av att tänka på att "snart startar mitt liv påriktigt" Jag kan inte se mig själv i framtiden någon annanstans än där, jag vet inte, jag börjar nästan gråta av tanken att jag skulle studera o bo i Sverige i hela mitt liv, ush hellre skippar jag universitetet och blir en drugdealer hahaha nej skämtåsido, ni förstår kanske vad jag menar. Jag tycker även att möjligheterna är större i USA, det känns som att USA är möjligheternas land, jag ser mig själv lycklig där..jag blir helt pirrig och glad bara av tanken av mig själv i USA!
En sak till själv du bör tänka på är Är du beredd att lämna familj och vänner i flera år? Visst alla pluggar ju inte så länge, men oftast pluggar man ändå 4-6 år och jag tycker att man ska vara helt säker på att man verkligen vill och klarar av att göra det innan man ger bort massa pengar och grejer. Jag är ständigt omringad av min familj och vänner nu och jag vet att det kommer bli en dramatisk förändring där men jag är inte sån "oh my god hur ska jag klara mig!", klart som fan att jag klarar mig, jag lever inte för någon annan, jag lever för mig själv så varför ska jag kasta bort mitt liv genom att sakna folk? Jaja, jag äääälskar verkligen dom mer än allt annat, men jag vet att jag är stark som person och att jag klarar det, sen är det ju upp till bevis! Men jag skulle föreslå att man är 100% säker innan man drar.
Är du alban från Kosovo eller Albanien?

Jag är kosovo-alban! Stolt alban från vårt kära Kosovo hihi =)
Hur länge får du vara ute på helger?

Jag har ingen speciell tid jag måste vara hemma på faktist, dom brukar alltid säga "kom hem när alla andra kommer hem", men oftast är det så att om vi är ute med våra killkompisar också så får jag vara ute längre.
Får du och dina syskon dricka alkohol?

Mina syskon är ju över 18 så dom får ju men jag..aa dom vet ju att jag dricker då och då men då är det alltid så att jag inte får dricka för mycket o så som dom brukar säga :P
Vad ska du göra i USA?

Jag ska plugga och sedan bo kvar där med min bästa vän Itman.
Vilken sida brukar du ladda ner filmer från och är det gratis?

Jag laddar ner från tankafett.com och ja, det är gratis!
Tycker du att det är kul att blogga?

Ja det är klart! Annars skulle jag ju inte bloggat! Som jag sagt förut, jag ser mitt bloggande som en hobby =)
Hur många syskon har du och hur gamla är dom?

3 syskon. Storasyster 24, storebror 19 och lillebror 10.
Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Mina föräldrar är lyckligt gifta! Men pappa bor i Schweiz sen något år tillbaka för att dom vill bygga upp ett liv där för att mamma och lillebror kanske åker ner tid senare.
Vad vill du jobba med i framtiden?

Jag vill jobba med business och fashion!
Vilka bloggar läser du?

Hmm..mina vänners bloggar och så Kenzas, fast den börjar bara bli tråkigare och tråkigare, vilket är lite synd =/
Vart befinner du dig om 10 år?

I USA helt klart. Om 10 år är jag bara 27 så jag kan inte dra in "mamma pappa barn" drömmen eftersom jag vill satsa på min karriär och familjelivet kommer därför antagligen komma senare..menmen man vet aldrig! En snygg och rik pojkvän har jag iallafall då hehe..
Hur lång är du?

1,60 =)
Varför ska du flytta till Landskrona?

What? Hahaha who said that? Jag ska inte flytta till Landskrona!
Vart i Kosovo bor du?

Kolla längst upp snygging!
Vad vill du arbeta med i framtiden?
Lite längre upp finns svar på detta också hehe..


it's all about me baby

Kommentarer


Kommentera inlägget här: