Gona

"Raket-dagen"

Kategori: Schweiz, Kosovo & Montenegro sommar 09

Hej!
Orkar inte sitta framför datorn sà mycket längre. Sommaren är alldeles för kort för att slösa tid framför datorn hehe :p
Idag TRODDE VI att det inte var strandväder, sà vi drog iväg pà en shoppingrunda, en riktigt riktigt lààng shoppingrunda, men till vàr fasa upptäckte vi att det var kokhett!! Ja, för vi hade ju dragit pà oss ett o annat plagg för mycket för det skulle vara mulet..Jaja det var skoj iallafall, även fast mina fötter gjorde sà otroligt ont vid slutet av dagen..blev mest shoppat pà Kookai idag :)
Mina bröder har varit borta i tvà nätter nu, dom sover hos farbror eftersom hans fru is out of town. Känns ganska lugnt här hemma, lite skönt om jag ska vara ärlig, har saknat det här lugnet i hemmet haha..

För nàgon veckan sen när jag och broshan var ute pà promenad pà nationaldagen sà smällde ju massa raketer och dà trodde vi förstàs att det var sen sàkallade raketdagen dà, ack sà fel vi kunde ha, ikväll var raket-dagen for sure..var nere med mina päron och syrran för och titta och my goosh va vackert! Fyrverkerier är verkligen vackert, ända minuset är att dom ska làta sà jävla mycket att det känns som man är i krig..
Tog massor med bilder, även fràn kvällen när raketerna small och fràn när vi var i stan och tog vàra smà jordgubb/blàbärs-pauser hehe, men dom bilderna fàr ni se en annan vacker dag för nu blir det film!

Har förövrigt bokat om min biljett! Jag är hemma i Sverige den 17 augusti 19.20 istället :) Just nu ser det ut som att jag kommer ensam men om lillebror och mams bestämmer sig för ocksà boka om sà kommer jag antagligen med dom (storebror och storasyster kommer 18), känns pretty good faktist eftersom jag saknat mina vänner sààà..
Btw. Nàgon bilförare som vill komma och hämta lilla mig med bil sà jag slipper slänga 600 spänn i sjön? hahaha ne fyfan va jobbigt att inte ha körkort :(

Anyways, godnatt!

Var det gäller Kroatien resan sà ser det inte ut att bli av tyvärr, dels för att det inte gàr att hyra bil tills dà, dels för att pappas pass inte hinner fixas och sà för att pappa har alldeles för mycket jobb just nu (han har ett flygbolag)..men jag grinar inte, blir kroatien nästa àr ju, med mina vänner den här gàngen sàklart (man blir ju 18 hihi).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: