Gona

Serber?

Kategori: Allmänt

Fick en kommentar av en läsare som undrade ifall jag hatade alla serber eftersom jag är alban. Kände att det är ett ganska känsligt ämne så jag ville ta och skriva svaret i ett inlägg istället, så jag gör det klart vad jag tycker och tänker om serber.

Jag har inga serbiska kompisar och känner knappt någon serb därför anser jag att jag inte har rätt till att hata dom. Anledningen till att jag inte känner någon är självklart inte för att jag undvikit de på något sätt eller så men det har helt enkelt bara blivit så.
Visst hatar jag DOM serber som gjorde vad dom gjorde mot mitt hemland, och jag hatar ju dom som hatar oss. Ogillar även dom serber som påstår att Kosovo fortfrande är deras. Men dom sistnämnda tycker jag mer synd om, dom är ju ganska så patetiska? Jag menar vi har blivit världserkända som ett land och fortfarande går dom runt och påstår att vi tillhör dom? Get over it!
Jaja iallafall, som svar på din fråga så Nej, jag hatar absolut inte alla serber! Det finns väl självklart även goda serber, för onda människor finns det utav alla slag..albaner, araber, somalier, bosnier osv. & jag tycker det är omoget och korkat att dra ett helt folkslag över en kam, jag har ingenting emot de serber som inte har någonting emot mig och mitt hemland.  

There you have it :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: