Gona

Hårtips!

Kategori: Allmänt

Eftersom min syster är stylist (make-up artist & frisör) så får vi hemma ständigt höra vad vi ska göra och inte göra med håret och ansiktet, hon kommer alltid med tips och liknande!

Men eftersom jag inte alltid brukar vara så insatt i det hon säger (haha) så kan ja inte bara rabbla upp dom nu så ja titta runt lite och hitta några tips för håret som jag gillade!
Här kommer dom:

- Skölj håret med iskallt vatten efter hårtvätt, det ger håret bra glans.
- Tvätta inte håret ofta, det sliter mycket på håret och håret blir snabbare fett/smutsigt.
- Kamma inte håret när det är blött! Men när det är torrt därimot är det bra att kamma håret, då det stimulerar hårsäckarna.
- Använd inte balsam/hårinpackning i hårbotten, håret blir fett & volymlöst!
- Använd inte mycket hårprodukter som t.ex hårspray - det gör håret fett & slitet, håret tyngs även ner.
- Klipp dina toppar regelbundet!
- Sätt inte upp håret när det är blött, sliter mycket på håret.
- Använd shampoo & balsam som passar Din hårtyp och använd hårinpackningar åtminstonde 1 gång i veckan.
- Använd inte plattång, locktång eller liknande för ofta, värmen sliter väldigt mycket på håret!



Tyvärr följer jag ju själv inte alla dessa "regler" vilket jag önska att jag gjorde! Jag är ju typ beroende av min fön & plattång! Har stort lockigt hår som visst, kan va roligt ibland, men ja föredrar rakt hår! Inte spikrakt gillar ja inte men ja älskar det där svallet you know, d är så fint! Men lyckas sällan få till det så..:( , jag har även färgat mitt hår jävligt många gånger haha INTE KUL! Ångrar mig nu! Har haft det allt i från rött till blont o svart och nu är det slutligen brunt igen (min naturliga hårfärg är alltså brun) Men det blir ju jobbigt vafan, vissa säger att ja passar mer i blont andra säger mörkbrunt goshh så jobbigt haha, men nu har ja iaf bestämt mig för o behålla denna mörkbruna färg och toppa det varje månad för o låta det växa! Vill ha lååååångt hår nu! men hatar hårförlängningar! det känns så ofräscht och onaturligt ju..

Sluttjatat om mitt hår nu haha, sitter här o chillar lite, är så trött men är inte sömnig! Är det bara jag som kan känna så? Att man är trött men inte sömnig, elr sömnig men inte trött? Det händer mig ganska ofta och folk tycker oftast att det är onormalt haha :S
Imon är det en skön dag! På förmiddan har vi Företagsekonomi A och på eftermiddan har vi Småföretagande och eftersom vi håller på och starta fiktiva företag så innebär det att det är fria lektioner då man får jobba vart/hur man vill :) , efter skolan ska ja på spinningpass med min kära Mirna! På kvällen tror ja det blir hänga med mina flickor!

Jag kanske bodde sova nu eftersom jag ska upp 7 imon? Nu ljuger jag, jag kommer ställa alarmklockan kl 7 men ja kommer ju antagligen stiga up 7.30 höhö..men sak samma bodde ändå sova nu..strax haha, ska bara sitta framför datorn lite till (a)

Men jag säger godnatt till min kära blogg iallafall!

Godnatt bloggis, pussss!

Kommentarer

  • MiA säger:

    hahahahahahahahaha fråga inte hur men jag har hittat både dig o shabbu :D

    2008-10-03 | 18:06:55
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här: