Gona

Albansk fest

Kategori: Allmänt

Oj vilken jäkla lång dag va! Först vad det Vårdcentralen för prover där jag fick vänta i ett år för o bli insläppt sedan så skolan för spanska och svenska sedan var det spanska extrahjälp o så raka vägen till angered där jag hade hemspråk och det ända jag hade ätit idag var frukost! Inte bra Gona..inte bra! Så nu har jag precis mumsat i mig en stoor tallrik potatismos med köttbullar!

Juste! Den 28 november är det Albaniens dag, eller flaggans dag om man säger så och det firar ju alla albaner såklart (oftast) så det ska organiseras en albansk fest i Hammarkullen där vissa från hemspråken kommer få uppträda o så, o min hemspråklärare bad mig o mamma komma men mamma är verkligen inte den typen haha, som samlas med andra albanska kvinnor o sånt shit så hon vill icke komma, men jag vill! tycker sånt e askul, det kommer finnas vuxna och ungdomar alltså..och vem går jag dit med om inte med min favoritalban GIME! Hon och jag är lite mer annorlunda albaner hehe..jag kan bara tänka mig hur tjejerna kommer dyka upp där..Sjävklart kommer alla bära kläder från Gina Tricot och massa smink och så får vi ju inte glömma det viktigaste - löshåret! Då kanske ni undrar VARFÖR skulle man vilja va på ett sånt ställe, jo för att musiken är bra och man får ju skratta som in i helvete!! Kan tänka mig hur mycket jag & Gime kommer ha att skratta åt hahaha fyyfan..& så ska jag såklart klä mig sååå simpel som möjligt, I don't wanna show up like one of them!!
Gime bor ju i Uddevalla (hon flyttade dit för ett tag sen) så hon visste ingenting om festen, bara att hon går om jag går hehe så jag måste höra av mig till henne såfort som möjligt så hon vet om vart o så hihi ska bli så kul så =)

Sen 10 dagar senare är det ju Bajram (högtid för muslimer) och då blir det yttligare en fest, fast den kommer ALLA på o den blir mycket roligare så den sa mamma att hon kan tänka sig komma på! YEAY :D

Skulle va underbart om Itman & Tara också kunde komma! Dåå förfan skulle det vart nått storslaget haha ;D Men jag tror knappast dom skulle komma haha..inte för att dom inte gillar albaner, they love them! (who doesn't?) men för att dom är så rädda att någon ska börja prata albanska med dom (..tror ja) haha!

Nu ska jag träna på mitt tal för imorgon! Lillebror lärde ju mig att knuta slips igår så det ska jag visa på Retoriken imon hihi ;P

PUSS!!



Itman, Natascha, Gime, Jag & Tara

Kommentarer

  • TARAAAAAAA säger:

    jag och itman ska komma i albanska kläder för eran skull <3 HAHAHA

    2008-11-24 | 21:45:40
  • GONA säger:

    SV TARA: HAHAHAHA gör det ni!!! underbart hahaha<3

    2008-11-25 | 00:21:43
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Ally säger:

    keep being positive ! hugs

    2010-01-04 | 12:02:14
  • GONA säger:

    SV Ally: Thank you very much! ♥

    2010-01-13 | 17:25:31
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: