Gona

Solidaritet

Kategori: Allmänt

Har inte fått så mycket gjort idag faktist, när det gäller pluggandet, men jag om ju på att den här kommande vecka har vi ingen skola!! Vi har solidaritets-vecka! Solidaritet är när man gör bra för folk utan att kräva någonting tillbaka! Vi har delats upp i massa grupper, alla samhällare och sedan får man själva i gruppen bestämma vad man vill göra för något. Allt från att dela ut lappar med gulliga texter på stan till att samla in pengar till Rosa Bandet. Vi har under några månaders tid samlat burkar från våran egen skola och även från Polhemsgymnasiet och pantat allihoppa (vi ville inte ta burkar i stan eftersom det finns folk som behöver dom mer än vi) Pengarna vi får in ska vi sedan donera till en cancerfond. Känner mig stolt faktist! Man känner sig så bra efter att ha utfört en solidarisk handling! You should try it!!

Mitt rum är nu helt ommålat så nu behövs lite städning där! Sen har jag bara hemspråksläxa o göra sen får jag chillaaaaa :D
Har ni haft en bra dag?

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: