Gona

World Aids Day

Kategori: Allmänt

Idag är en speciell dag..

Idag är det World Aids day, de har nu funnits i 20 år..och dom här dagarna är till för att "bryta tystnaden"!
Om jag kunde så skulle jag ge miljader med pengar till AIDS och Cancer-forskningarna, men tyvärr så har jag inte de möjligheterna så jag ger det jag kan. Om alla ger vad dom kan ge så kan vi samla in miljader tillsammans!

I förra inlägget sa jag att ni skulle vara solidariska, och jag är ingen sådan person som uppmanar folk till att göra någonting bra och sedan inte göra det själv, nej, jag var också solidarisk idag..när jag gick runt och shoppa så runda jag uppåt! Ni vet om ni köper någonting för exmpelvis 180kr så kan ni runda upp och alltså donera 20 kr? Idag runda jag upp till bl a Unicef..Sen så la jag mynt i alla bössor jag såg från hjälporganisationer..100 spänn donera jag sammanlagt idag, det är inte mycket - men det är något. För den hundringen skulle jag antagligen köpa någonting onödigt, istället hjälper den någon i nöd. Jag vill uppmana er att göra samma sak! 1 krona om dan räcker! Att lägga en krona i en bössa varje gång en hjälporganisation går förbi..Dt blir ungefär 30 kronor i månaden (6 vacciner!!)
Ni kan rädda liv. Tänk på det.

Om ni vill veta mer om World Aids Day och vad det innebär så kan ni klicka här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: