Gona

Nyår är överskattat..

Kategori: Schweiz vinter 08/09

Är det bara jag som inte drabbats av denna jag-måste-hitta-en-nyårsklännings paniken? Fyfan va nyår är överskattat!
Överallt läser ja "OMG PANIK INTE HITTAT NYÅRSKLÄNNING ÄN" lalalala ORKA! Alla inkl. du själv kommer ändå vara så packade så ingen kommer varken bry sig eller komma ihåg din lilla klänning! Så snälla flickor, dra bara på er något och va glada!

Visst jag gillar nyår men det verkar som det är bara jag som tycker att det är överskattat? Min familj flippar över totalt på nyår, min syster är snart 24 år och hennes första nyår utan familjen var förra året(!) Dom ställer fram mat till 50 pers även om vi bara är 10..dom börjar fixa i hemmet från kl 11 på morgonen till själva tolvslaget, fastän det är bara familjen som ska vara där..Dom byter om 30 gånger under kvällen för att det är "obekvämt" fastän någon sällan tar kort..Dom dricker och blir packade fastän dom bara ska gå i sängs efteråt...Ja, ni förstår nog.

För mig är en perfekt nyår att vakna lugn och stressfri den 31 december, ta ett bad, äta en stor frukost...chilla hela dan, börja fixas vid 6, kanske göra en liten annorlunda frisyr? Sminka sig lite extra och ta på sig den lilla (BEKVÄMA) svarta..skyhöga klackar och äta en middag med sina flickor..sedan drar man vidare på en liten förfest med massa housemusik..Slutligen drar man till en mogen fest med inte allt för fulla människor utan sofistikerat folk som vet hur man har skoj..där dansar man hela natten lång och väntar in tolvslaget, och skrattar och har kul, och dricker goa drinkar och äter plockmat! När klockan börjar bli för mycket tar man en taxi hem och deckar i sängen med sina tjejkompisar..
Visst låter det härligt? Ja, så skulle jag vilja fira nyår..

Och folk som ser ut som de just sett en utomjording när jag säger att jag firar nyår hemma fastän jag snart är 17(!)
Men va? Jag personligen tycker att jag är alldeles för ung för att fira nyår ute! Jag tänker inte låta mina barn fira nyår ute förrens dom bli 18! Herregud va händer med denna värld..jag kommer ihåg när jag var 14 och kände folk i min ålder som firade ute, det tycker jag bara är sjukt! 500 pers i en liten lägenhet där alla killar bara häller i sig ölen och försöker få ett ligg..medans tjejerna med korta klänningar så trosorna synd särar på benen för det är ju "nyår"..ush nej, hemmafest på nyår är inget jag direkt skulle tacka ja till..eller ännu värre - lokalfest!? Ni vet vad jag tycker om sådant..

Iallafall ska inte komma ur ämnet nu..men tjejer för guds skull stressa ner och fira nyår lite mer normalt, man vill ju inte bli full för tidigt så man missar hela kvällen..*host* fjortisar..


PUSSS

Kommentarer

  • Nightfall säger:

    Väldigt sant det du skriver :)haha jag har inte fixat nån nyårsklänning än och ingen panik här inte ;D Kommer fira nyår med en middag med mina bästa vänner! :)

    2008-12-20 | 21:00:57
    Bloggadress: http://nightfalls.blogg.se/
  • tara säger:

    jag ska ha på mig mjukis



    jag bor i hjällbo

    2008-12-20 | 23:58:06
  • GONA säger:

    SV Tara: hahaha whaaat? ditt sjuke fan..



    2008-12-21 | 00:01:03
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Roza säger:

    haha äntligen, håller med till 100%

    fin blogg förresten :)

    2008-12-21 | 13:18:40
    Bloggadress: http://rozah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: