Gona

En av mina nya favoritfilmer..

Kategori: Allmänt

Alla som tittat på Titanic idag eller? Alltså jag har en speciell känsla för den filmen..den är så bra, att jag inte kan titta på den! Jag mår alldeles för dåligt så jag låter bli! Titanic är alltså för bra. Jag har ju visserligen sett den tusen gånger men den där känslan jag får inombords gillar jag inte, går inte att sova hela natten efteråt! Tänka sig att en film kan göra så mycket va!
På tal om film! Filmen jag prata om som jag såg i söndags - se den! Filmen heter Taken och handlar om Kvinnohandel.
Att dömma från bilden så kan jag förstå att ni tror det är någon dålig action-film men NEJ! Jag avskyr verkligen action-filmer! Den här är inte en sådan, den är riktigt grym!


Men en sak först - ni kommer få en jävligt vrickad bild av albaner! Dom framställs som världens känslokallaste idioter i filmen och jag kan inte säga att det inte är sant! För att i den del av Albanien (Trojana) som dessa män kommer i filmen kommer ifrån så är dom på det viset, som dom säger i filmen, till och med ryska maffian fruktar dom. Dom är helt fucking sjuka alltså. Men kom ihåg att inte dra en slutsats om albaner nu va! Jag satt och skämdes när jag titta! Men dom i Trojana är faktist kända för att dom är elaka varelser. Förresten så kommer jag ju inte ens från Albanien utan Kosovo hehe..

Iallafall, den här filmen fick mig att känna som att jag satt på nålar! Jag fick nackspärr och ont i magsäcken (det får man när magkatarren slår till) för jag var så oerhört stressad och nervös under hela filmen att det inte ens gick att slappna av! Se den - men INTE med era föräldrar! Mamma tjötar huvudet av mig nu pga den filmen.. Måste kritisera filmen för en sak bara..Huvudrollen tycker jag dom kunde gjort liiite mer realistisk..ni kommer fatta när ni ser den, vill inte avslöja alldeles för mycket! Men NI MÅSTE SE DEN! Speciellt ni unga tjejer! 

Iallafall nu tänkte jag ta en dusch, satt och tjöta och åt så länge med mamma och syrran att jag glömde bort tiden! Får lite panik nu också med tanke på att jag har ingen aning om hur man tar sig fram dit jag ska och vilken tid jag måste ge mig av lalala..visst västtrafik finns ju alltid men vilken väg ska man ta där borta :S Sanet har inga pengar på mobilen så kan ju inte fråga henne om o träffas..fan va jobbigt haha! Äsch får hitta en utväg, nu börjar ja bli sömnig så snabbt in i duschen! GODNATT! KISSKISS

Kommentarer

  • N A T A S C H A säger:

    *HAHHAHAHA JA LOVAR !!

    trodde alla affärer va stängda när ja plötsligt såg en som va öppen .. och då hörde jag alla choklader där inne som ropade ..hämta mig hämta mig ..så okej !! haha (L)

    2008-12-17 | 08:46:25
    Bloggadress: http://taschas.blogg.se/
  • Besa säger:

    jag har också sett taken för typ några månader sen och tro mig ja ba:O shiit asså nu kommer folk att tro att vi albaner är så men nej det är dom från trojana som är sånna som du säger..

    2008-12-17 | 09:35:21
  • N A T A S C H A säger:

    Jag ska lätt se den :D !!

    2008-12-17 | 10:04:59
    Bloggadress: http://taschas.blogg.se/
  • GONA säger:

    SV Besa: aa precis! så sjukt dom bodde fan lagt serber eller något istället hahaha ;P

    2008-12-17 | 11:24:51
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • besa säger:

    mm ellerhur serb jävlarna,folk måste veta hur dom är om de nu inte vet det;)

    Proud to be an albanian;)

    2008-12-17 | 12:24:55
  • GONA säger:

    SV Besa: Hahaha precis ;D

    2008-12-17 | 14:02:11
    Bloggadress: http://gonas.blogg.se/
  • Flutra säger:

    Den filmen är så otrligt bra! Satt också spänd och stressad när jag kollade på den. Blev chockad först när jag hörde att det var albaner haha...

    2008-12-19 | 17:25:18
    Bloggadress: http://flutras.blogg.se/

Kommentera inlägget här: